Mintha csak a régi 350-es, kétütemű, kéthengeres állna előttünk, úgy fest a most leleplezett blokk, pedig a retró kinézetű burkolatok alatt friss, négyütemű technika lapul. Azt írják, a varesei mérnökökkel közösen dolgozták ki a különösen combos középtartománnyal büszkélkedő DOHC-erőforrást, vagyis jó eséllyel a Benelli talján - és kínai - szakemberei állnak a háttérben.
A kereken háromszáz köbcentis össz-lökettérfogatú hajtómű 27 lóerőt és 28 Nm-t présel ki magából, tehát lazán belefér az A2 kategóriába, bár elsősorban az ázsiai piacra készül. Rendben, valószínűleg nem saját gyártású erőforrás lesz, de ha ez hozzájárul ahhoz, hogy fennmaradjon a Jawa név, és ne tűnjön el a süllyesztőben, mint az MZ vagy a Pancsi, akkor már megérte egy kis engedményt tenni, és kiszervezni az új hajtómű gyártását.