Több évtizede nem történt valódi, áttörő változás a cseh gyártó történetében, azonban a jól ismert 350-es, kétütemű vasak, valamint a mostanában egyre több országba exportált egyhengeres, négyütemű variánsok mellett most tényleg meglepő, bátor modellekkel rukkolnak elő.
Ehhez persze fejleszteni kell, ezért sokat költenek a gyárra, ahol a jelenlegi, évente nagyjából ezer darabos mennyiséget - a tervek szerint - ötszörösére növelik. A keresletre valószínűleg nem lesz panasz, elvégre az újdonságok között egy soros kéthengeres, folyadékhűtésű, 1200 köbcentis alapmodell bemutatását tervezik, amely csupasz- és sportmotorként, valamint endurós felépítésű túrázóként is megjelenhet a kínálatban.
A tervezők elmondása szerint az új hajtómű megfelel az Euro 3 előírásnak, s egyben alkalmas, hogy a közeljövőben az Euro 4 szigorúbb feltételeit is teljesítse. Eredetileg már a következő tavasszal leleplezték volna az újdonságokat, azonban több külső ok - például a beszállítók anyagi problémái miatt - várhatóan csak 2015 második felében láthatjuk először a motorokat.