Gibernau nyerte az első közel-keleti GP-t, csapattársa Collin Edwards a második helyen végzett, míg Xaus először állhatott a pódiumra.
A verseny meglehetősen furcsán kezdődött, hiszen Valentino Rossit és Max Biaggit megbüntették, ugyanis előző este a csapattagok megtisztították a 8. és a 12. rajtpozíciójukat. Rossiék azzal védekeztek, hogy a csapat csak egy guminyomot hagyott egy robogóval a 8. rajtkockánál, hogy a másnap reggeli szabadedzésen a Doktor kitapasztalhassa a megfelelő nyomvonalat az első kanyarhoz. "Más versenyeken már előfordult, hogy a csapatok megtisztítják rajtkockájukat. Tény, hogy a csapatom csak azt tette, amit Doohan esetebén, amikor a pálya koszos volt." A bírákat mindez nem hatotta meg, és 6 másodperces büntetést kaptak mind a ketten, és sereghajtóként vágtak neki a qatari GP-nek. "Azt kell mondjam, elképedtem és nagyon csalódott voltam a döntsés miatt." - nyilatkozta Rossi az eset kapcsán.
Carlos Checka erősen kezdett az első helyről, ám Gibernau hamar megelőzte őt és végig tartotta pozícióját. Rossi kálváriája folytatódott, hiszen az 5. körben a célegyenes végén megpróbálta kifékezni Barrost, ami balul sült el, és nekiütközött. Habár nem estek el, Barros visszaesett a 17. helyre, és az sem vígasztalta, hogy Rossi feltartott kézzel bocsánatot kért a manőver közben. A következő körben a Doktor sorsa végleg megpecsételődött, amikor az egyik kanyarban kihajtott a fűre és eldobta a vasat.
Checa sem volt szerencsésebb, hiszen 3 körrel a vége előtt a 3. helyről volt kénytelen feladni a versenyt. "3 vagy 4 körrel a vége előtt éreztem, hogy valami probláma van a gázzal. Imádkoztam és arra gondoltam, hogy már csak 3 kör van hátra, de a probléma csak rosszabb lett, végül a motor is leállt."
Ahogy említettük Gibernau állhatott a dobogó legfelső fokára, így 14 pontra megközelítette Rossit, meglehetősen izgalmassá téve ezzel a világbajnokság további versenyeit. "Nagy lépést tettünk előre a legető legjobb eredménnyel egy bagyon kemény hétvégén." - nyilatkozta Gibernau. "Örülök a 25 pontnak és a nagyszerű versenynek, de nem akarom elragadtatni magam. Visszatértünk a legjobb formánkhoz, és ez a legfontosabb."
Meg kell említenünk még Ruben Xaust, aki harmadikként futott be Qatarban, így idén ő az egyetlen Ducatis, aki pódiumra állhatott. Elég nagy szégyen ez a gyári Marlboro Ducati csapatnak, hiszen Xaus, aki a D'Antin Ducati csapatnál van, egy régebbi fejlesztésű motorral érte el a sikert.
250-ben Sebastian Porto győzedelmeskedett, ám Pedrosa mögötte érkezett célba, így még mindig 43 pontos előnnyel vezeti a ranglistát. Talmácsi Gergő sajnos nem tudta kvalifikálni magát, mivel továbbra is gyenge a blokkja, ráadásul továbbra is gondok vannak a fékkel.
A 125 a szokásosnál is izgalmasabbra sikerült a végén, hiszen Jorge Lorenzo kevesebb mint 1 ezredmásodperccel hamarabb haladt át a célvonalon, mint a ranglistán vezető Andrea Dovizioso, aki az így kapott 20 pontjával továbbra is meggyőzően vezeti a pontversenyt. Talma a 17. helyről vágott neki a versenynek, ám a 2. körben megszakadt a membrán és egyre jobban gyengült a gép. Fokozatosan esett vissza és végül technikai hiba miatt kiállni kényszerült, míg másik honfitársunk Tóth Imi a 25-ként gurult át a célon.
A csapatok már ma továbbutaznak Malajziába, ahol jövő héten újabb futamot izgulhatunk végig.