Az Aprilia nemrég mutatta be három új modelljét, az RSV 1000-es, RS 250-es és RS 125-ös, �Pista� névre keresztelt változatát.
Az olaszok ezekkel a gépekkel, természetesen nem az Istvánok előtt akartak tisztelegni, hanem a névválasztással a gép felhasználási körére próbáltak utalni, ugyanis a �pista� magyarul nemes egyszerűséggel, �pályát� jelent.
Amióta itthon is szerveznek nyíltnapokat, azóta megnőtt az érdeklődés a verseny-kiegészítők, illetve a pályázásra átalakított gépek iránt. Erre az Aprilia marketingesei is rájöttek, így aki ezt a márkát választja, az mostantól megspórolhatja azt a sok utánajárást és szerelést, ami az utcai gépek átépítésével jár, és mindjárt egy csapatásra alkalmas gépet tudhat a magáénak.
Hogy miről ismerhetőek fel ezek a gépek? Hát arról, hogy lehajigálták róluk a �kopó� alkatrészeket, azaz az utcai idomokat, a tükröket, a lámpákat, az indexet, a dudát és minden egyebet, ami felesleges a pályán való motorozáshoz. Helyettük nyitott kipufogót, versenyidomokat és csili-vili fényezést kaptak a bringák.
Abban az esetben, ha a motor gazdája meggondolta magát, és szeretné utcán használni a gépsárkányt, akkor nem kell kétségbe esni, ugyanis kapható lesz egy átalakító kitt (az 1000-es és 125-ös modellekhez), aminek segítségével utcai gép varázsolható a járgányból.
Az RSV 1000 Factory Pista esetében a fogyókúra meglehetősen jól sikerült, hiszen a moci 8 kilóval könnyebb utcai rokonánál. Ekkora súlycsökkenés már önmagában is sokat jelent, de mindezt még egy nyitott kipufogórendszerrel is megfejelték az olaszok, ami a középtartományban plusz 10, a csúcsteljesítményben pedig, plusz 4 lóerőt hozott a konyhára.
Az Aprilia a fiatalokról sem feledkezett meg, hiszen elkészítették az RS 125 és 250 pályaváltozatát is. A 250-est ultrakönnyű kipufogórendszerrel, és karbon dobokkal látták el, így a súlya 132 kilogramm, ami körülbelül 64 lóerővel párosul. A kis 125-ös már-már anorexiás, 107 kilogrammos súlyára kb. 33 lóerő jut.
Az árakról még nem szól a fáma, csak reménykedni tudunk, hogy nem fognak sokkal többe kerülni utcai változatuknál.