Nem vártak a novemberi EICMA-ig a KTM szakemberei, és már Kölnben lerántották a leplet a népszerű Adventure család négy új tagjáról. Természetesen nem hiányozhatott a nemes egyszerűséggel csak „leggyorsabb enduróként” aposztrofált 1290 Super Adventure R sem, mely 140 Nm-es csúcsnyomatékával és kereken 160 lovas teljesítményével egyedülállóan erős a fűzöttküllős kerekeken futó masinák között.
Jelen volt még a karcsúbb, egyben szerényebb teljesítményű, 125 lovas 1090 Adventure, illetve vagányabb névrokona a 1090 Adventure R, továbbá a gyár által úttörőként emlegetett 1290 Super Adventure S is.
Nagy volt a sürgés-forgás a Suzuki háza táján is, ami az elképesztő modellválasztékot látva nem is meglepő. Természetesen a GSX-R1000, illetve a GSX-R1000R vitte a prímet - a csupán 202 kilós és 202 lóerős superbike egyből kétféle kivitelben jelent meg a látogatók előtt. Az alapkivitel változó szelepvezérléssel, tízfokozatú kipörgésgátlóval, továbbfejlesztett blokkolásgátlóval és - egyebek mellett - Bridesgtone Battlax Racing Street RS10 gumikkal igyekszik vásárlókat csábítani, de az R változat még erre is rátesz egy lapáttal.
A csupán egy kilóval nehezebb, mégis kétirányú gyorsváltóval, rajtprogrammal, csúcskategóriájú Showa villával és LED-es nappali menetjelzővel érkező GSX-R1000R a bő három évtizedes GSX-R-történet legkifinomultabb, egyben leggyorsabb szereplője. Bizonyára sokan szeretnék mielőbb megkaparintani az újdonságot, de erre sajnos még hosszú hónapokat kell várniuk, ugyanis leghamarabb 2017 júniusában kerül a szalonokba.
Szinte megbújtak a két zászlóvivő mellett a további újdonságok, mint például az agresszívabb fejidommal, csupán 213 kilós tömeggel és 114 lovas teljesítménnyel hódító GSX-S750 és a kategóriájában legjobb tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedő A1-es, a vadonatúj GSX-R125.
Nem panaszkodhattak a túragépre ácsingózó motorosok sem, őket a vadonatúj színekben debütáló, erősebb, nyomatékosabb V2-essel, átdolgozott vázzal és gazdagabb felszereltséggel felfrissített V-STROM 650 és V-STROM 650XT-k csábították a kék-fehér standra. A közkedvelt 650-esek mellett a literes névrokon is alaposan megújult: erőforrása immáron 110 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet, túraalkalmasságát pedig a rendkívül kényelmes ülés, az állítható légterelő, az alapáron kínált kézvédő, illetve a többfokozatú kipörgésgátló fokozza.
Ahogy arra már számíthattunk a korábbi pletykák alapján, a Harley a vadonatúj Milwaukee Eight blokkal, pontosabban az új V2-es köré épített túragépekkel lepte meg a közönséget. A Kölnben megjelent Road Kingben már az új, hemiszférikus, azaz félgömb alakú égéstérrel készülő, 1745 köbcentis erőforrás dolgozott, s az amerikai márka berkein belül forradalmi jelentőségű nyolcszelepes valószínűleg hamarosan további típusokban felbukkan.
A Triumph két szemrevaló klasszikust, a Bonneville T100-at és a Street Cupot hozta el a német seregszemlére. A Street Twin 80 Nm-es csúcsnyomatékú, folyadékhűtéses, kereken kilencszáz köbcentis sorkettesét öröklő retrogépek hasonló műszaki alapra épülnek, mégis meglehetősen eltérőek - a Bonnie egyszerű klasszikus, míg a Street Cup vérbeli café racer.
Néhány méterre a régies csupaszmotoroktól már a nakedek új nemzedéke sorakozott fel - a Yamaha standján az agresszívabb, teljesen átdolgozott MT család sokkolta a járókelőket. Közülük is az MT-09 tucatnyi ponton módosított, 2017-es változata volt a legérdekesebb, hiszen a bestsellernek számító modell - többek között - csábítóbb fejidommal, hatékonyabb, LED-es fényszóróval, átdolgozott segédvázzal, üléssel és rendszámtartóval lépett színre.
Emellett vadonatúj fejlesztésű, nyomatékhatárolós és kisebb erővel működtethető tengelykapcsoló, gyorsváltó, kifinomultabb első felfüggesztés, kisebb és formásabb kipufogódob, valamint nagyobb légbeömlők teszik igazi ásszá az új MT-09-et.
Természetesen nem hiányozhatott a tavaly ősszel, Milánóban leleplezett MT-10 új, SP kivitele sem. Ebben olyan műszaki csemegék kaptak helyet, mint az Öhlins elektronikusan vezérelhető versenyteleszkópja, a még részletesebb, színes TFT-kijelző, a már említett gyorsváltó, a kipörgésgátló és az üzemmódválasztó, hogy csak a leglényegesebbeket említsük.
Nem maradtak hoppon a klasszikus Yamahákra ácsingózók sem, nekik a tengerentúlon korábban bemutatott, és most már Európában is elérhető scrambler, az SCR950 okozott kellemes perceket. A stílustiszta terepmotor acél csővázában a kiforrott, 60 fokos hengerszögű, léghűtéses, nyolcszelepes V2-es kapott helyet, mely 79,5 Nm-es forgatónyomatékával etalon a kategóriájában. Nem úgy a hasmagasság, az csupán 145 milliméter, bár az is igaz, hogy egy mai scramblernek már nem valódi terepen, hanem a város forgatagában kell bizonyítania, s a Yamaha V2-ese megjelenés, hang és gyorsulás tekintetében is állja a sarat a kihívókkal szemben.
Több tucat új modell debütált hát Kölnben, de ezzel koránt sincs vége a meglepetéseknek, elvégre hamarosan Milánóban gyűlik össze a motorosvilág apraja-nagyja, és biztosak lehetünk benne, hogy az olasz seregszemlére is sok-sok újdonságot tartogatnak a gyártók. Amint megnyitja kapuit a 2016-os EICMA, azt ott fellelt érdekességekről is részletesen beszámolunk.