Amíg újságírók tucatjai fotózták a H2R-t, a GSX-S1000-t és a többi tündöklő modellt, a standok egyéb szegleteiben szerényen meghúzódva álltak azok a vasak, melyek csak második körben jutottak a célkeresztbe, pedig könnyen lehet, hogy ők aratják majd a valódi sikert a következő szezonban. A kölni seregszemle klasszikusai, túragépei és koncepciói között szemezgetünk.

Endurók

A taljánok standján pózoló Ducati Scrambler Urban Enduro olyan benyomást keltett, mintha egy zombivadász szolgálatiját gyúrták volna egybe Steve McQueen gyakorlómotorjával - a régies küllemű terepes igencsak formásra sikerült. Mondjuk a 180-as hátsó gumival aligha fognak a tulajdonosok valódi dágványban gázolni, de a látszat akkor is rendben van, s a tökéletes összképhez már csak egy magasra húzott, stílustiszta kipufogó hiányzik, de gondolom Akrapovic mester már dolgozik az ügyön...

intermot-2014-concepts-2619
Ducati Scrambler Urban Enduro - a morc külső inkább látványelem, terepre valami más kell, de ettől még vonzó és érdekes lett az olasz V2-es

Szintén a drótküllős bokorugrók között debütált a Suzuki régi-új kétkerekűje, a DR800-ra hajazó kacsacsőrrel és pár terepes extrával kiegészített V-Strom 650XT. Jóllehet, a 650-es V2-es első kereke csak 19-es átmérőjű, s tömege alapján is inkább a corssoverek, mintsem az endurók brigádját erősíti, mégis valódi alternatívát kínál azoknak, akik a végtelen országúti etapok mellett néha elhagynák az aszfaltot egy kis kaland kedvéért.

intermot-2014-concepts-2623
Szebb, terepképesebb és vagányabb - kifejezetten szemrevaló lett a V-Strom 650XT

Crossoverek

Mint arról már hírt adtunk, a Honda teljesen átfésülte a VFR800X-et, gazdagabb felszereltséggel, nagyobb rugóúttal és szabad hasmagassággal, illetve keményebb erőforrással száll harcba a kihívók népes táborával.

intermot-2014-concepts-2622
Jobb futómű, nagyobb hatótávolság és vadonatúj forma jellemzi a 2015-ös Versys 650-et

Szintén a 17-es kerekeken futó, endurós küllemű szegmenst gazdagítja a Kawasaki két újdonsága, a Versys 650 és 1000. A korábbi, kissé szokatlan orrkiképzés után most a Versys fivérek is megkapták a Kawasakikra jellemző tekintetet, lámpáik a ZX-sorozatra hajaznak, miként új alkatrészeiket is sport- és túrasport modellekben láthattuk korábban. Vadonatúj, minden paraméterében állítható első felfüggesztés, állítható magasságú légterelő plexi és megnövelt méretű üzemanyagtartály teszi csábítóbbá a két Kawát, miként az sem mellékes, hogy a literes változaton - a csúszókuplung mellett - a legújabb fejlesztésű blokkolásgátló felügyeli a hátsó gumi tapadását.

intermot-2014-concepts-2621
A literes Versys légterelő plexije közel nyolccentis tartományban állítható - többek között ez is a megújult orrkiképzés előnye

Szintén fontos paraméter, hogy üzemmódkapcsoló és többfokozatú kipörgésgátló segíti a vezetőt, aki vadonatúj műszeregységen ellenőrizheti, éppen milyen állásban működnek a menetbiztonsági segédletek.

Klasszikusok

Nem csak a Yamaha fésülte át népszerű retrobringáját, az európai mérnökök, illetve dizájnerek is alaposan felspécizték motorjaikat. A Moto Guzzinál például végre nyugdíjazták a V7 hosszában beépített V2-esének ötfokozatú váltóját, s egy vadonatúj tengelykapcsolóval kiegészített hatgangos egység került a motorba.

intermot-2014-concepts-2620
Régies, de nem öreg: a legmodernebb biztonsági extrák mellett egy új tengelykapcsolóva és hatfokozatú váltóval is gyarapodott a Moto Guzzi V7 II

Változtattak az erőforrás beépítési pontjain is, hogy a kiálló hengerektől kényelmesebben elférjenek a hórihorgas motorosok, illetve az immáron V7 II néven futó masina megkapta a cruisereken már korábban bemutatott blokkolás- és kipörgésgátlót.

A Triumph-nál egyből három friss változatot láthattunk a sorkettes Bonneville-ből. A piros-fehér fényezésű Newchurch az osztrák lobogóra, illetve a szomszédoknál tartott Tridays fesztiválra utal, míg a régies külsejű Spirit arra emlékeztet, hogy a Bonnie a ma is gyártott kétkerekűek egyik legkorosabb képviselője, elvégre 1959 óta készítik - szinte - töretlenül a brit csupaszmotort.

A legérdekesebb Bonneville a T214 Land Speed volt, mely elnevezése talán némi magyarázatra szorul. A világ leggyorsabb kétkerekűi sorozatban már találkozhattatok Johnny Allen nevével - ő volt az, aki a brit vassal 214 mérföld/órás (345 km/óra) sebességet ért el Bonneville-ben, s rekordját hat éven át nem is tudták megdönteni.

intermot-2014-concepts-2624
Ötven évvel ezelőtt már közel 350-nel repesztettek a Triumph versenyzői Bonneville-ben - erre emlékeznek a most kiadott T214 Land Speed modellel

A T214 elnevezés az ő futamára és világrekordjára utal, megemlékezve a mai szemmel nézve is igencsak kiemelkedő teljesítményről.

Koncepciómotorok

A Yamaha fura, fordított trike-ja, a GEN01 sok érdeklődőt vonzott, ami nem is csoda, hiszen az endurókra hajazó első sárvédő, a három nyomon futó kialakítás és a futurisztikus forma a magas ingerküszöbű látogatóknak is egyből feltűnt. Az egyelőre csak igényfelmérés céljából készült gép üléspozíciója a crossoverekre emlékeztet, miként hátsó traktusa is jórészt utcai használatot sejtet, ugyanakkor a jókora kézvédők, az átlagon felüli első rugóút és a kétkerekűeknél stabilabb futás miatt nem kizárt, hogy többcélú járgányként debütálhat a jövőben.

intermot-2014-concepts-2638
Motorkerékpár is, meg nem is, terepes is, meg nem is. A GEN01 szinte besorolhatatlan, de nem kizárt, hogy egyszer szériaérett modell válik belőle...

Az elmúlt hetekben - a most bemutatott típusokkal együtt - több tucat kétkerekűt láthattunk a 2015-ös felhozatalból, de ne feledjük, hogy a java még csak most jön, hiszen hamarosan megnyitja kapuit a milánói kiállítás, ahol valószínűleg még sok-sok izgalmas vagy meghökkentő vassal lesz dolgunk, élen a H2R utcai változatával, az új YZF-R1-gyel, no meg a Honda teljes kínálatával. Visszaszámlálás indul, már csak pár nap, és lehull a lepel a további újdonságokról...