Legyen szó pályanap vagy túra rögzítéséről, netán egy baleset rekonstruálásáról, némi kompromisszummal mindegyikre megteszi – szinte – bármilyen vízálló kamera, már ha néhány perces, legfeljebb pár órás felvételről van szó. Más kérdés, hogy a hagyományos sisakkamerák gyorsan lemerülnek, és macerás a tartalék akksik cseréje, illetve cipelése, tölteni pedig kifejezetten bajos, ha a mellkasunkon vagy a sisakon rögzítettük az eszközt.

innovv-kamera-felszerelese-sportmotorra
– Meglepően gyakori, hogy balesetek rekonstruálásában segítenek a felvételek – mesélte a kamerák forgalmazója. – Legutóbb például Szlovéniában egy bringás hajtott ki szabálytalanul a magyar túrázó elé – folytatta –, s a helyi rendőrök nem is akarták útjára engedni a motorost, amíg nem tisztázták az ütközés részleteit. Végül telefonon visszanézték a kamera felvételét, amiből a napnál világosabban kiderült, hogy a kerékpáros hibázott, a zsaruk pedig elengedték a vétlen motorost

Arról nem beszélve, hogy túrán és pályázás közben is sokkal jobb, ha előre és hátra egyaránt tudsz filmezni, ami egy sisakkamerával aligha megoldható.

Beépített kamerák sportmotorokon

Valószínűleg hasonló gondokkal küzdöttek az Innovv mérnökei is, ezért kifejlesztették a vízálló, egyszerre előre és hátra is felvételt készítő motoros kameracsaládot.

Nemrég megjelent a cég legújabb, immáron 4K-ban rögzítő kamerakészlete is, a K5, ami csomagban, azonnal használatra készen, 256GB-os, Class 10 memóriakártyával is elérhető

Gondoltak arra is, hogy sokat ront a felvételen, ha nem a motor kipufogója, hanem a szélzaj adja a „zenei aláfestést”, ezért új kamerájuk már szabadon elhelyezhető mikrofont kapott, így menet közben „narrálhatod” az eseményeket, ha például vlogot készítesz. Esetleg rögzítheted a kipufogó közelébe is a mikrofont, hogy a motorhang domináljon a felvételen.

innovv-kamera-felszerelese-sportmotorra
Az első és hátsó kamera is IP67 besorolású, vagyis nem gond, ha útközben elkap az eső vagy extrém poros környezetben motorozol

Az már csak hab a tortán, hogy a kamera nem csúfítja el a motort, sőt tulajdonképpen nem is látszik, amíg közel nem lépsz hozzá. Mivel az egység lelke a nyereg alatt pihen, elég az apró, vízálló lencséket „közszemlére tenni”, míg a szett többi része, vagyis az említett külső mikrofon, a helymeghatározó (GPS), gyorsulásérzékelő (G-szenzor) és az állandó tápellátást biztosító kábelezés rejtve marad.

innovv-kamera-felszerelese-sportmotorra
Elfelejtettem elindítani... – ez a mondat biztosan nem hangzik el, hiszen amint ráadod a gyújtást, máris bekapcsol a kamera, és mindent felvesz, amíg le nem állítod a motort

Ráadásul többféle készlet közül választhatsz: egy- és kétoptikás, HD- vagy 4K-felbontású motoros szettek sorakoznak a gyártó kínálatában, sőt ezek közül a a dupla lencsés K2 és K5 most éppen akciós.

innovv-kamera-felszerelese-sportmotorra
Endurón és nakeden nem nagy ördöngösség biztonságosan rögzíteni az első-hátsó kamerát, de a sportmotor más tészta... Szerencsére az Innovv készletével gyerekjáték a beépítés: a keskeny, fémházas fejek ügyesen eldughatók az idom legkisebb réseibe, a központi egység pedig – a mikrofonnal együtt – lazán elfér a nyereg alatt

Mivel rossz látási körülmények között, éjszaka, esőben is használható felvételt készítenek a kamerák, a rendőrség is előszeretettel használja őket – miként arról nemrég írtunk, a norfolki, suffolki stb. motoros rendőrök mellett a magyar zsaruk is ilyennel rögzítik a sofőrök kihágásait.