Legyen szó pályanap vagy túra rögzítéséről, netán egy baleset rekonstruálásáról, némi kompromisszummal mindegyikre megteszi – szinte – bármilyen vízálló kamera, már ha néhány perces, legfeljebb pár órás felvételről van szó. Más kérdés, hogy a hagyományos sisakkamerák gyorsan lemerülnek, és macerás a tartalék akksik cseréje, illetve cipelése, tölteni pedig kifejezetten bajos, ha a mellkasunkon vagy a sisakon rögzítettük az eszközt.
Arról nem beszélve, hogy túrán és pályázás közben is sokkal jobb, ha előre és hátra egyaránt tudsz filmezni, ami egy sisakkamerával aligha megoldható.
Beépített kamerák sportmotorokon
Valószínűleg hasonló gondokkal küzdöttek az Innovv mérnökei is, ezért kifejlesztették a vízálló, egyszerre előre és hátra is felvételt készítő motoros kameracsaládot.
Gondoltak arra is, hogy sokat ront a felvételen, ha nem a motor kipufogója, hanem a szélzaj adja a „zenei aláfestést”, ezért új kamerájuk már szabadon elhelyezhető mikrofont kapott, így menet közben „narrálhatod” az eseményeket, ha például vlogot készítesz. Esetleg rögzítheted a kipufogó közelébe is a mikrofont, hogy a motorhang domináljon a felvételen.
Az már csak hab a tortán, hogy a kamera nem csúfítja el a motort, sőt tulajdonképpen nem is látszik, amíg közel nem lépsz hozzá. Mivel az egység lelke a nyereg alatt pihen, elég az apró, vízálló lencséket „közszemlére tenni”, míg a szett többi része, vagyis az említett külső mikrofon, a helymeghatározó (GPS), gyorsulásérzékelő (G-szenzor) és az állandó tápellátást biztosító kábelezés rejtve marad.
Ráadásul többféle készlet közül választhatsz: egy- és kétoptikás, HD- vagy 4K-felbontású motoros szettek sorakoznak a gyártó kínálatában, sőt ezek közül a a dupla lencsés K2 és K5 most éppen akciós.
Mivel rossz látási körülmények között, éjszaka, esőben is használható felvételt készítenek a kamerák, a rendőrség is előszeretettel használja őket – miként arról nemrég írtunk, a norfolki, suffolki stb. motoros rendőrök mellett a magyar zsaruk is ilyennel rögzítik a sofőrök kihágásait.