Ahogy a terepmotorok és quadok esetében, úgy az apró, pályára termett pályaautók között is a vázszerkezet, a futómű és a tömeg az elsődleges, a teljesítmény - ha nem is mellékes -, csak ezután következik. A Hyper Pro Racer esetében igazán nem panaszkodhatunk a túlsúlyra, hiszen a Yamaha könnyű egyhengeres blokkja mozgatja, mely a WR450-ből származik, így a tervezők rengeteget spóroltak a hajtáslánc tömegén.
A több mint tízezres percenkénti fordulatszámra képes erőforrás a leírás szerint akár kétszáz kilométeres sebességre is gyorsíthatná az apróságot, ám ettől sokkal fontosabb a vérmes gyorsulás, amihez a csekély saját tömeg is hozzájárul. A menetkész jármű mindössze 185 kilót nyom - ezzel egyben a világ legkönnyebb versenyautója is.
A százas sprint alig öt másodpercet vesz igénybe, a hangolható futóműnek köszönhetően pedig a kanyarsebességgel sem lehet probléma: a pöttöm négykerekű könnyedén megviccelheti a sportautókat a pályákon.
Persze a minőségi alapanyagok ára sem csekély, hiszen közel harmincezer USA dollárt kell leszurkolni annak, aki négykeréken szeretné átélni a száguldás élményét, igaz, ennyiért olyan járgányt kap, mely a kanyargósabb pályákon a kétszer drágább utcai alapú ellenfeleket is lenyomja...