A modern technika révén ma már sokkal biztonságosabb a közlekedés, mint akár harminc-negyven évvel ezelőtt. Aktív és passzív biztonsági berendezések egész sora óvja a vezetőt, utasát, sőt immáron a forgalom többi résztvevőit is. Ugyanakkor a fejlett eszközök miatt néha a figyelem is lankadhat, azaz előfordulhat, hogy a sofőr az alapos körültekintést mellőzve kizárólag a beépített eszközök visszajelzéseire hagyatkozik - áll az AAA (American Automobile Association) nemrég kiadott tanulmányában.
Kiemelték, hogy ez különösen a nagy sebességkülönbséggel érkező, kis kiterjedésű járművek, mint például robogók, kismotorok esetén lehet veszélyes. Kutatásuk során ugyanis azt tapasztalták, hogy a visszapillantókba épített kiegészítők egyes típusai későn figyelmeztetnek, ha a holttérbe viszonylag gyorsan lép be egy kétkerekű, ezért ismételten felhívták a vezetők figyelmét, hogy az alapos körültekintés mellett, és ne ahelyett használják az egyébként hasznos segédletet.
Ezzel együtt pedig a gyártókat is értesítették, hogy az ilyen kiegészítők fejlesztésekor kiemelt figyelmet szenteljenek a sérülékeny kerékpárosok, motorosok védelmére, hiszen éppen ők a legnagyobb veszélynek kitett résztvevők a holttérben kialakuló balesetekben. Természetesen sokan dolgoznak jelenleg is kifejezetten az autós-motoros incidenseket megelőző rendszereken, mint például a nemrégiben bemutatott Bike Sense, mely például egyértelmű jelzést ad a sofőrnek, ha az éppen kinyitni készül az ajtót, miközben hátulról egy kerékpáros vagy motoros közelít. A rendszer ugyanígy érzékeli, ha a zsúfolt forgalomban a jármű közvetlen közelében található egy bicajos vagy motoros.
Reméljük, hogy a kiváló példát látva egyre több gyártó követi őket a sorban, és munkájuk, valamint az eszközök elterjedése révén csökken a többjárműves motorosbalesetek száma.