Olyan ez, mint a lecsófőzés: mindenki másként csinálja, abban viszont egyetértenek, hogy csak a saját módszerük jó... Éles szikével kapargatástól olajos áztatásig terjed a praktikák sora, holott lenne egyszerűbb módszer is.
Miként szedheted le a matricákat?
Márpedig a fizika törvényei itt is segítenek, hogy megtudd, melyik a legegyszerűbb, egyben leghatékonyabb megoldás. Először is készülj fel a műveletre, hozz pár rongyot, egy jó erős hajszárítót, némi WD-40-et, no meg vastag, merev fóliát, és már kezdheted is:
Miután a hajszárítóval megmelegítetted a matrica egyik sarkát, elkezdheted lassan lehúzni a felületről, ügyelve rá, hogy könnyen jöjjön és ne szakadjon el a papír. Ha erő kell a lefejtéséhez, akkor nem elég meleg, vagyis újra elő a hajszárítóval, majd ismét lehúzol pár centit, és így tovább. Igen ám, de mi legyen a gyári matricákkal, amit esetleg visszaragasztanál a motor eladása előtt? Nos, erre kell a merev fólia, amire felragaszthatod őket, és így bármeddig simák, sértetlenek maradnak. Végül pedig jöhet a már említett WD-40: a vázon, idomon maradt ragasztónyomokat befújva percek alatt eltávolíthatod a ragacsos réteget.