A Hesketh Racing egy 1972-ben alapított Formula–1-es csapat, leghíresebb – és legsikeresebb - versenyzőjük a sportág „rosszfiúja”, James Hunt volt. Az ő távozása után a társaság tulajdonosa, Lord Alexander Hesketh eladta az autókat, majd a nyolcvanas évek elejétől motorkerékpárok gyártásával kezdett foglalkozni. Nem tömegtermelésre rendezkedtek be, csak néhány modellt, nagyon szerény példányszámban készítettek. Többszöri tulajdonosváltást követően a cég hét évvel ezelőtt került Paul Sleeman kezébe, akinek irányítása alatt megszületett egy új, ezer köbcentis, Hesketh 24 nevet viselő típus, majd egy második masina, a Sonnet. Hosszú idő telt el azóta, de most újabb kétkerekű prototípusával rukkoltak elő, amelyhez elképesztő adatokat tálaltak.
A Valiant erős, króm-molibdén-acélcső vázra épült, erőforrása az anno Hesketh által tervezett 2100 köbcentis, S&S X-Wedge V2-es, ám kiegészítették azt egy Rotrex kompresszorral. A terveken még úgy szerepel, hogy a korábbi 145 lóerős teljesítmény 210-re nő, de elképzelhető, hogy mire 2018-ban gyártásba kerül a kétkerekű, ez már 250 lóerő (!) lesz, tekintélyes forgatónyomatékkal. A vas legtöbb alkatrésze saját gyártmány, ez is hozzájárult, hogy a végletekig karcsúsított vas tömege 240 kilogramm alatt maradt. Mint minden különlegességnek, bizony ennek is megkérik az árát, 50 ezer fontba, azaz átszámítva körülbelül 18 millió forintba kerül majd.Kétszáz lóerő nem elég...
Hesketh Valiant
2017. március 6. Hírszerkesztő, Képek: Hesketh
A Formula-1-es csapatból motorgyártóvá avanzsált gárda az elmúlt években már sok-sok különlegességet piacra dobott. Jövőre érkezik legújabb gépük, melynek teljesítménye minden eddigi rendszámos kétkerekűén túltehet.