A Hesketh Racing egy 1972-ben alapított Formula–1-es csapat, leghíresebb – és legsikeresebb - versenyzőjük a sportág „rosszfiúja”, James Hunt volt. Az ő távozása után a társaság tulajdonosa, Lord Alexander Hesketh eladta az autókat, majd a nyolcvanas évek elejétől motorkerékpárok gyártásával kezdett foglalkozni. Nem tömegtermelésre rendezkedtek be, csak néhány modellt, nagyon szerény példányszámban készítettek. Többszöri tulajdonosváltást követően a cég hét évvel ezelőtt került Paul Sleeman kezébe, akinek irányítása alatt megszületett egy új, ezer köbcentis, Hesketh 24 nevet viselő típus, majd egy második masina, a Sonnet. Hosszú idő telt el azóta, de most újabb kétkerekű prototípusával rukkoltak elő, amelyhez elképesztő adatokat tálaltak.

hesketh-valiant-12610
Az erőgép klasszikus, letisztult külsőt kapott - igazi báránybőrbe bújt farkas!
A Valiant erős, króm-molibdén-acélcső vázra épült, erőforrása az anno Hesketh által tervezett 2100 köbcentis, S&S X-Wedge V2-es, ám kiegészítették azt egy Rotrex kompresszorral. A terveken még úgy szerepel, hogy a korábbi 145 lóerős teljesítmény 210-re nő, de elképzelhető, hogy mire 2018-ban gyártásba kerül a kétkerekű, ez már 250 lóerő (!) lesz, tekintélyes forgatónyomatékkal. A vas legtöbb alkatrésze saját gyártmány, ez is hozzájárult, hogy a végletekig karcsúsított vas tömege 240 kilogramm alatt maradt. Mint minden különlegességnek, bizony ennek is megkérik az árát, 50 ezer fontba, azaz átszámítva körülbelül 18 millió forintba kerül majd.