A Medián által készített, reprezentatív közvéleménykutatás középpontjában az autózási, közlekedési szokások álltak, emellett a korszerű városi közlekedési módokra vonatkozó kérdések is szerepeltek benne.

Százból nyolc autós szívesen váltana elektromos motorra

Egyértelműen kiderült, hogy Magyarországon a legfontosabb közlekedési eszköz továbbra is az autó, ugyanis az emberek közel kétharmada - 61 százaléka - nem tudja elképzelni az életét nélküle. Ez nem csak magyar sajátosság, tudniillik a Bosch egy korábbi felméréséből kiolvasható, hogy a megkérdezett európaiak 60 százaléka szintén nem tud lemondani a négykerekű nyújtotta előnyökről, vagyis a hazai és az európai arány gyakorlatilag megegyezik. Érdemes kiemelni még a honi felmérésből, hogy a válaszadók 70 százaléka elsődlegesen munkahelyre, óvodába és iskolába eljutáshoz, továbbá bevásárláshoz veszi elő kocsiját. Jó tudni, hogy a lakosság ötöde munkavégzés miatt ül a volán mögé, míg a megkérdezettek 11 százaléka leginkább szabadidős tevékenységként tekint az autóvezetésre.

hazai-kutatas-egyelore-autopartiak-a-magyarok
Ma már az ismert márkák kínálatában is felbukkannak elektromos motorkerékpárok, nem véletlen, hogy a világ majd minden szegletében dübörögnek az eladások ebben az osztályban. A kategória egyik leginkább várt újdonsága a hónapokon belül érkező NIU RQi 

Szerencsére az elektromobilitás is egyre vonzóbb a lakosság körében, ugyanis a válaszadók 78 százaléka fontosnak tartja, hogy környezetkímélő legyen az általa választott közlekedési mód.

Éppen ezért érdekes, hogy egyelőre még nem igazán nyitottak honfitársaink a könnyű és tiszta mikromobilitási eszközökre, tekintve, hogy ha valamilyen okból nem ülhetnének autóba, akkor 8 százalékuk részesítené előnyben az elektromos kerékpárt, elektromos rollert vagy valamilyen más, elektromos hajtású járművet, például robogót.

Mindennek tetejébe kiderült az is, hogy az elektromobilitás ugyanolyan vonzó a férfiak és nők körében, noha főként a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások váltanának tiszta üzemű járgányokra.

Hány elektromos motor talál gazdára évente?
Május közepén hozta nyilvánosságra az európai motorgyártókat tömörítő szervezet, az ACEM (European Association of Motorcycle Manufacturers) a legjelentősebb piacok, azaz az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország motoreladási adatait, és a számsorok alapján mindenütt rohamosan nő a delejes motorkerékpárok és robogók piaca. Az első negyedévet összesítő táblázat szerint 2022-ben 19 ezer villanyrobi és 8936 akkus motorkerékpár talált gazdára az említett öt államban, előbbi 29,2, utóbbi 113 százalékkal magasabb érték 2021 azonos időszakához mérten. A robogókra a spanyolok kaptak rá igazán, hiszen a mediterrán országban 114 százalékkal emelkedett az áramos mopedek értékesítése, míg a motorokért a francia és német vevők rajonganak legjobban, mivel mindkét államban 150 százalékot meghaladó növekedést jegyeztek fel. Hazánkban jelenleg 1 százalék az elektromos robogók és 0,57 százalék a hangtalan motorok piaci részesedése, igaz, évről évre számottevő a bővülés. A gyártók versenyében egyértelmű a helyzet: a NIU az öreg kontinens legnépszerűbb gyártója, ráadásul ez a márka lett 2021-ben a világ legdinamikusabban fejlődő motormárkája.

- Hiába magyarázzuk el a hozzánk betérő ügyfeleknek, hogy milyen csendes, dinamikus és kényelmes például a NIU vadonatúj modellje, mely 100 km/óra feletti végsebességre képes, az csak az első lépés. Elengedhetetlen testközelből megismertetni az embereket az áramos kétkerekűekkel, hiszen így nyílik lehetőségük megtapasztalni, hogy tényleg milyen sokat tudnak a modern, okosmegoldásokban bővelkedő gépek. Ezért is szerveztünk már három elektromos motoros nyílt napot, és folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy élőben bemutathassuk termékeinket az érdeklődőknek.

hazai-kutatas-egyelore-autopartiak-a-magyarok
A villanymopedek piaca Európa-szerte bővül, egyes becslések szerint néhány év múlva százezres nagyságrendben kelnek majd el a Motron Cubertinóhoz (képünkön) hasonló könnyű, fürge és megfizethető típusok 

Hozzáteszem, a budapesti dugóhelyzet egyre rosszabb, már a 15. helyen áll a magyar főváros azon a listán, ami a világ legzsúfoltabb metropoliszait összesíti, és bízunk benne, hogy az elviselhetetlen torlódások következtében mind több autós vált majd elektromos motorra - mondta el lapunknak Horváth Tamás, az Adves.moto ügyvezető igazgatója.