Magas kormány, menő grafika és ebből fakadóan egyedi megjelenés - ezek jellemzik a most bemutatott két új Sportstert, az Iron 1200-at és a Forty-Eight Specialt.

harley-sportster-iron-1200-17378
Harley-Davidson Iron 1200 és Forty-Eight Special

Hatvan évvel ezelőtti bemutatásuk óta a Sportstereket már többször alapjaiban áttervezték, módosították, a legkomolyabb változások mégis a tulajdonosok garázsaiban születtek. Éppen ez a lenyűgöző a Sporiban, hogy lehet bobber, chopper, scrambler és akár café racer is - mindegyikhez kiváló alap.

harley-sportster-iron-1200-17374
Izmosítva - Az Iron 1202 cm3-es Evolution® 1200 V-Twinje harmadával nagyobb forgatónyomatékot ad le (99 Nm), mint a kisebb, 883 Evolution

- A modellt viszonylag könnyű lecsupaszítani és teljesen újratervezni. Mi pontosan ezt tettük a most leleplezett Iron 1200 és Forty-Eight Special típusokkal, ahogy azt a Sportster-tulajdonosok már generációk óta teszik saját motorjaikkal - mesélte Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és tervezésért felelős alelnöke. Elsősorban az új tankgrafika különbözteti meg az Iron 1200-at és a Forty-Eight Specialt, a merész, színes sávokat a 70-es években népszerű betűtípussal, színnel és grafikai elemekkel kombinálták.

harley-sportster-iron-1200-17371
Igazi klasszikus - A Forty-Eight Special 130 mm-es első abroncsával, rendkívül masszív, 49 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokkal és vaskos alumíniumöntvény villahidakkal igazi rosszfiú benyomását kelti. A fekete, hét és negyed col magas Tallboy kormány már csak hab a tortán...

- Az üzemanyagtartályokon látható műalkotások a custom motorokon manapság látható trendeket követik, egy kicsit eltávolodva a komplex és részletes művészettől egy letisztultabb, átláthatóbb megjelenés irányába. Fontos megjegyezni azt is, hogy ezek a grafikák követik a tank alakját, és a Sportster esetében a tartály már önmagában is egy klasszikus dizájnelem – fűzte hozzá Richards.