Tegnap kiderült, hogy a fiatalos, flat track motorokat idéző Del Mar lesz a Harley-Davidson Livewire almárkájának következő újdonsága. Az úgynevezett Arrow konstrukcióra épülő gép különlegessége, hogy gyakorlatilag egy alkatrészbe, pontosabban egységbe építették az invertert és a fedélzeti számítógépet, amit az akkumulátorházra rögzítettek.

Természetesen a Del Mar is folyamatos online kapcsolatban áll a tulajdonossal, valamint a gyárral, és bármikor távolról, interneten keresztül „fejleszthető”, ha új frissítés jelenik meg hozzá

Szintén nem mindennapi, hogy az akkumulátorok és azok háza olyan merev, hogy teljesen elhagyhatták a tervezők a hagyományos vázat, ehelyett az akksitömbhöz kapcsolódik a felfüggesztés és a motor többi alkatrésze. Azt ígérik, nagyobb energiasűrűségű ez a telep, mint elődei, így a motor is karcsú és könnyed lesz, ráadásul a 21700-as cellák Type 1 és Type 2 csatlakozóval is feltölthetőek.

harley-del-mar-bemutato
A méretes akkumulátor miatt nehéz karcsú, harmonikus köntösbe csomagolni a nagy teljesítményű elektromos vasakat, viszont a Del Mar tervezőinek sikerült – igazán látványos lett a motor

A bemutatóban a Livewire One-nal vetették össze a Del Mart, és bizony jól szerepelt az újdonság: 60 kW-os csúcsteljesítményével 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, negyedével könnyebb a Livewire-nél (190 kg menetkészen) és városban 160-170 kilométert tehet meg egy töltéssel.

harley-del-mar-bemutato
Már most biztosra vehető, hogy a látványos Del Mar mellett érkezik egy még könnyebb, kedvezőbb árú elektromos Livewire, mely várhatóan az S3 nevet viseli

Pontos ára egyelőre nem ismert, de az első száz darabra 17 699 dolláros áron lehet lecsapni, míg a 2023 második negyedévében érkező modell további példányai várhatóan 15-16 ezer dollárba kerülnek majd.