A Benelli Leoncino 500 műszaki alapjaira épül az új Harley-Davidson, mely az X 500 nevet viseli. Magától értetődik, hogy miért éppen 48 lóerő a modell csúcsteljesítménye, hiszen így Európában már 18 éves kortól vezethető a modell, ha valaki megszerzi az A2 jogosítványt.

harley-davidson-x-500-bemutato-es-ar
Ha a gépet látva felrémlik az egykori Harley-Davidson XR modellek formavilága, az nem a véletlen műve...

Az alig kétszázkilós menetkész tömegű X 500 egyik legfontosabb erénye az ára, ugyanis a hírek szerint átszámítva hatezer euró alatti áron kerül a boltokba, ami igazán nem túlzás a formás és jól csengő nevű gépért. Óhatatlanul felsejlik előttünk az egykori tesztmotor, a Benelli TRK 502, hiszen abban láthattuk a Harley együttjáródugattyús erőforrását, sőt a HD villája is ugyanúgy fordított, 50 mm-es csúszószár-átmérőjű, szóval könnyen megeshet, hogy a TRK-hoz hasonló élményt nyújt majd az X 500, ami kicsit sem baj – az elnagyolt részleteket, alkatrészeket leszámítva kimondottan jó emlékeink vannak a TRK-ról. Az sem mellékes részlet, hogy dupla első tárcsát és radiálisan rögzített féknyergeket kapott a modell, ami korántsem megszokott ebben a teljesítmény- és árkategóriában. 

harley-davidson-x-500-bemutato-es-ar
Masszív, 50-es első villát és radiálisan rögzített féknyergeket kapott az új modell

Mindezt ráadásul 44 388 jüanért kínálja Ázsiában a Harley-Davidson, ami az adókat nem számítva, mai árfolyamon 2,3 millió forintnak felel meg. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az európai többletköltségeket és a márka jelenlegi modellválasztékát ismerve ez lehet messze a legkedvezőbb árú Harley-Davidson, ami kapható az öreg kontinensen.