A Harley-Davidson évről évre előrukkol a jól ismert modellek különleges átirataival, ilyenek például a nagy teljesítményű CVO-k, de idén azoknak is tartogattak meglepetést, akik ragaszkodnak a fél évszázaddal ezelőtti formajegyekhez és a hagyományokhoz. Rögtön három népszerű motort dolgoztak át, név szerint a a Low Rider ST-t, az Ultra Limitedet és a Tri Glide Ultrát, melyek mindegyike az új Tobacco Fade családba tartozik.
Tobacco Fade-átiratok a Harley-Davidsontól
Az egyedi megjelenésű vasak különlegességét fokozza, hogy mindössze két-kétezer darab készül belőlük, így borítékolható, hogy – a jó borokhoz hasonlóan – az értékük folyamatosan csak nő.
Aligha szorul magyarázatra, hogy a Low Rider ST, az Ultra Limited és a Tri Glide Ultra miért pont a gitárokra jellemző fényezést viseli, elvégre a rockzene és a motorozás szervesen összekapcsolódik. Már első ránézésre egyértelmű, hogy a tervezők előtt nem ismeretlen a Gibson Les Paul név, ugyanis lehetetlen nem észrevenni a hasonlóságot a cirkálók átmenetes fényezése és a gitárok jellemző árnyalatai között.
Különleges technikára volt szükség a napszítta, aranyszínű fényezés eléréséhez, ezért ugyanazokat a gépeket vetették be, melyeket a tavalyi, jubileumi modelleknél is használtak, kiegészítve a karamellszínű csíkokkal, ezzel kiemelve a világosabb árnyalatokat.
Emellett számtalan apró részlet utal a motorozás és a zene kapcsolatára, mint például az üzemanyagtartály bakelitlemezt idéző barázdái, illetve az első sárvédő grafikája – utóbbi a zenéhez keveset konyítóknak is egyértelműen a gitárpengetőt juttatja eszébe.
Low Rider ST Tobacco Fade – látványos bagger a Harley-Davidsontól
A legkedvezőbb árú Tobacco-változat a 117 köbhüvelykes Low Rider ST. Az – európai mértékre átváltva – 1923 köbcentis V2-es csúcsteljesítménye 105 lóerő, de ez a kevésbé fontos adat, ugyanis a 169 Nm-es (!) forgatónyomaték már 3500-as fordulatszámnál elérhető, vagyis a műszaki alap megegyezik az ST alapmodellével. Az egyedi megjelenés felára átszámítva 600 000 forint a Vivid Black és a Red Rock fényezésű kivitellel összevetve.
Ezzel szemben az Ultra Limitedben a kisebb, 114 köbhüvelykes V2-es dolgozik, és itt a kisebb erősen idézőjeles, elvégre 1868 köbcentiről beszélünk. Az Ultra bemutatójában kiemelték, hogy továbbfejlesztett Brembo fékrendszerrel, három nagyméretű dobozzal és tökélyre csiszolt, „denevérszárnyas” fejidommal érkezett az újdonság, így továbbra is a márka egyik legkifinomultabb túramotorja, mely még látványosabb lett az új fényezéssel.
Stílusosan egy háromkerekű a trió utolsó tagja, a Tri Glide Ultra Tobacco Fade. Ennek különlegessége természetesen a trike-okra jellemző kialakítás, mely lehetővé tette a gigászi, csaknem 200 literes csomagtér kialakítását.
Igazán fényűző a Tri Glide felszereltsége, elvégre alapáras a biztonságos kanyarodást segítő, elektronikus vezérlésű fékrendszer (C-ELB és C-ABS), a saját fejlesztésű kipörgésgátló (C-TCS), akárcsak a Boom Box GTS információs és szórakoztató rendszer. Jóllehet, a sajátos kialakítás miatt ez lényegesen többe kerül a kétkerekű változatoknál, ugyanakkor garantálható, hogy igazi gyűjtői példánnyá érik, miután elfogy a mindössze kétezer darabos mennyiség.
Ezzel már 26 alapmodell, valamint a jól ismert típusok tucatnyi átirata sorakozik a Harley-Davidson kínálatában, ráadásul heteken belül jönnek az őszi motoros seregszemlék, így jó eséllyel hamarosan újabb ikonokkal bővül a lista.