Még 2006-ban jelent meg az első, FLHX kódjelű Street Glide, melynek különlegessége, hogy a cégalapító William A. Davidson unokája, Willie G. Davidson tervezte, mégpedig azzal a céllal, hogy egyesítse az összes addig kipróbált túramotor erényeit.
Innen indult a modell története, és a Street Glide-sztori eddigi utolsó mérföldköve vadonatúj, 2024-es CVO megjelenése.
Elegáns világjáró az új Street Glide CVO
A V2-es modell elsősorban arról híres, hogy elegánsan, hajóként siklik – innen ered a Glide, azaz siklás típusnév –, a CVO-k viszont robbanékonyságukról és kimagasló teljesítményükről ismertek, amit megkoronáz a fejedelmi kényelem és a fényűző felszereltség. Ezért a Street Glide is 121 köbhüvelykes, azaz 1977 köbcentis, változó szelepvezérlésű, részben folyadékhűtésű V2-est kapott, ami 115 lóerőt és 189 Nm-t szabadít a visszafogott méretű, csupán 180-as hátsó gumira.
Persze mit sem érne a nyers erő, ha a váz és a felfüggesztés nem lenne méltó társ a gigászi V2-eshez. Itt azonban szó sincs ilyenről, hiszen a főbb alkatrészek továbbfejlesztésével 31 kilót faragtak le a Street Glide tömegéből, mégpedig annak dacára, hogy masszívabb Showa villát építettek be, valamint új hátsó rugóstagot, mely révén kétszeresére nőtt a felfüggesztés rugóútja.
Ráadásul most először többféle üzemmód, valamint teljesítményleadás közül választhat a pilóta, és a Rain, Road, Sport karakterek nemcsak az elérhető nyomatékot szabályozzák, hanem a kipörgésgátló (C-TCS) és a kanyar-ABS működését is. Természetesen az infotainmentrendszer is a prémium kategóriához méltó, hiszen 12,3 hüvelykes, színes TFT-kijelzőn jelennek meg az adatok, a menü és az információk elhelyezése pedig teljesen testre szabható.
A Street Glide CVO-val 26-ra nőtt a Harley-Davidson idei típusainak száma, és immáron nyolc klasszikus túragép sorakozik a milwaukee-i gyár „Grand American Touring” osztályában.