A Harley-Davidson történetének eddigi legnagyobb termékfejlesztési projektje vette kezdetét az idei évben. Az általuk egyszerűen csak custom revolutionnek hívott folyamat során nyolc, vadonatúj Softail modellt vezetnek be, amelyek a Dyna motorcsalád kompromisszummentes erejét ötvözik a Softailek egyedi, jól felismerhető megjelenésével: ezek a Fat Boy, a Heritage Classic, a Low Rider, a Softail Slim, a Deluxe, Breakout, a Fat Bob és a Street Bob. Az új modelleket egy teljesen új fejlesztésű, közös vázra építik, mely merevebb és jelentősen könnyebb, s kifejezetten a Milwaukee-Eight 107 és 114 – 1745 és 1868 köbcentis – hajtóművekhez alakították ki.
A nagy merevségű, karbontartalmú acél csővázat kevesebb elemből, kevesebb hegesztéssel, teljesen új geometriával álmodták meg, ezáltal könnyebben kezelhető lesz a motorkerékpár és nagyobb dőlésszöget érhet el vele pilótája, ezen kívül jobb kanyarstabilitást és gyorsulási képességet garantál. A váz kétféle lengőkarral érhető majd el attól függően, hogy széles vagy keskenyebb hátsó keréken futó példányról van-e szó. Az elődeinél 17 kilóval könnyebb, új típusokhoz új futómű is dukál – a Softailek elején a Touring modelleknél alkalmazott kettős szabályozószelepes villát használják, hátra pedig szintén új, állítható, rejtett központi rugóstagot építettek be, mely a vállalat szerint a 2018-as Softail modelleket gyorsabbá, könnyebbé és kezelhetőbbé teszi bármely korábbi Big Twin cirkálónál. Az új jövevények is fénydiódás lámpatesteket kaptak, illetőleg új üzemanyagtartályt és műszeregységet, továbbá új töltési rendszerrel vértezték fel őket, ezen felül az összesnél alapfelszereltség a kulcsnélküli indítás és a riasztó.