Idén egy kívül-belül megújult Road Kinggel bővül a Harley-Davidson kínálata, mely a gyökeres változások dacára magán viseli az 1941 óta futó FL modellcsalád fontosabb formai jegyeit.
- Az FL-sorozat az elmúlt hetven-nyolcvan évben a letisztult, sallangmentes gépek összefoglaló neve volt a H-D-nál, s most sincs ez másként. A feketére fújt felületekkel és az alacsonyabb, tömzsibb felépítéssel az új Road King már álló helyzetben is dinamikus és vészjósló hatást kelt. Pontosan, ahogyan terveztük! - foglalta össze a gép főbb formai jellemzőit Brad Richards, a Harley-Davidson alelnöke.
Fontos újítások
A Road King formavilágához tökéletesen illő, karcsú, nyújtott oldaldoboz, a szemet gyönyörködtető fényezés, valamint a Milwaukee-Eight erőforrás egyedülálló hangja gondoskodik róla, hogy a H-D zászlóvivője soha ne maradjon észrevétlen, de ezekkel még távolról sem merült ki az újdonságok sora. Továbbfejlesztett első villa és az immáron hidraulikus előfeszítés-szabályozású hátsó rugóstag gondoskodik a kényelemről, valamint a biztos úttartásról, melyre szükség is van, ugyanis a Road King sokkal izmosabb és gyorsabb elődeinél.
Bár az erőforrás tömege nem változott, a nagyobb hengerűrtartalom révén a forgatónyomaték tíz százalékkal nőtt, ezáltal a Road King gyorsulása több mint tíz százalékkal vehemensebb, mint a 103 köbhüvelykes motorral felszerelt változaté. Bár pontos számokat nem árultak el, a Harley mérnökei hozzátették - a százas sprint során az újdonság majdnem három motorhosszt vert a régi 103-asra. A választható fényezések és a Road Kinghez kínált extra felszerelések listája - ahogy azt megszokhattuk - szinte végtelen, így a Harley-Davidson oldalán bárki tökéletesen magára szabhatja a 2017 kora tavaszától árusított gépet.