Nemcsak új modellt, hanem új erőforráscsaládot mutatott be tegnap este a Harley-Davidson, ugyanis a Pan Americában már a Revolution® Max 1250 került, mely kereken 150 lovas és – természetesen – folyadékhűtésű, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 127 Nm.
A hatalmas, 60 fokos hengerszögű V2-es egyben teherviselő elem is, így sikerült kedvező össztömeget elérni: az alapmodell 245 kilót nyom, míg a Special 258-cal mérlegel.
Leleplezték a Harley-Davidson Pan Americát
Mivel a közvetlen vetélytársak csak úgy roskadoznak a vezetéssegítő rendszerektől, a Harley is alaposan felextrázta az újdonságot. Egyebek mellett üzemmódkapcsoló, gombnyomásra hangolható első-hátsó felfüggesztés, és a motorozás történetében először ülésmagasság-állító ékesíti a modellt.
Utóbbi érdekessége, hogy álló helyzetben és menet közben is működik, így alacsonyabb pilóták is bátran választhatják az emelt hasmagasságú vasat. Ha megálláskor még bizonytalanok, hogy például városban, nyomvályús úton leér-e a lábuk, nincs más teendő, mint ilyen környezetben a legalsó állásba kapcsolni – ami akár öt centit (!) süllyeszt a motoron –, majd a várost elhagyva beállítható az utazáshoz, túrázáshoz ideális helyzetbe.
A lelkiismeretes tervezésről árulkodik, hogy amikor a motoros „leülteti” a gépet, akkor sem változik a rugóút, marad 190 mm, sőt a dőlésszög és a szabad hasmagasság (!) sem csökken. Hogy tartsa a lépést a riválisokkal, fékrendszere is naprakész, azaz kanyar-ABS-szel kiegészített, sőt a fékerőelosztó (C-ELB) is annak megfelelően, működik, hogy egyenesen halad vagy kanyarodik-e a pilóta. Maga a fékrendszer egyébként a Brembo és a Harley-Davidson együttműködésében született, a radiálisan rögzített, négydugattyús első nyeregben 30 mm-es átmérőjű munkahengerek és dugattyúk fogják közre a 320-as tárcsákat. Ötletes megoldás, hogy a fékpedál helyzete szerszám nélkül módosítható, hogy ülve és állva is kényelmesen lassíthasson a pilóta.
Érdemes elidőzni a futómű környékén is, elvégre 47 mm-es csúszószár-átmérőjű SHOWA® BFF™ telópár és SHOWA® BFRC™ rugóstag dolgozik a gépben, a rugóút egyaránt 190-190 mm, és miként a kategóriában megszokhattuk, a nyomó- és húzófokozati csillapítás is állítható. Az aktív futóművel felszerelt változat öt előre programozott beállítással segíti a pilótát, emellett a terhelés, a sebesség, a dőlésszög, a gyorsulás és a gázadás-fékezés mértéke alapján határozza meg a beállításokat.
Nemcsak a fékezést, hanem a gyorsítást is felügyeli a vezetéssegítő rendszer, így a kipörgésgátló beavatkozási szintje aszerint változik, hogy az IMU milyen dőlésszöget és oldalirányú erőt érzékel. Természetesen egykerekezésgátló is elérhető a motorhoz, ami kikapcsolható, hogy keményebb terepen is otthonosan mozogjon az új Pan America.
Megszokott méretű, elöl 19, hátul 17 colos, mart alumínium kerekeken fut a motor, hogy ezzel is tovább csökkenjen a rugózatlan tömeg és minél többféle enduróabroncs kerülhessen a ráfokra. Várhatóan júniusban kezdődik meg a Pan America árusítása, az alapmodell nettó 13 ezer eurót (kb. 6 millió forint) kóstál, míg a Specialért 15%-os felárat kell fizetni.