Nem titok, hogy a Harley-Davidson amerikai eladásai az elmúlt időszakban némileg visszaestek, ráadásul a Donald Trump által az Egyesült Államokban bevezetett védővám érzékenyen érintette a milwaukee-i motorkerékpár-gyártót, így aztán várható volt, hogy új stratégiával állnak elő. A mai nap folyamán hivatalosan is lerántották a leplet „ötéves tervükről”, s kiderült, az eljövendő időszakban bizony kilépnek komfortzónájukból, s forradalmi változásokra készülnek termékpalettájukat és marketingstratégiájukat illetően. Ami ez utóbbit illeti, több új, kisebb, városi márkaüzletet is kialakítanak a tengerentúlon, hatékonyabbá teszik internetes tevékenységüket, és ami számunkra még lényegesebb: merőben új stílusú kétkerekűekkel rukkolnak elő, például középsúlyú sportgépek és elektromos motorkerékpárok érkeznek.
A cég új, fiatalabb vásárlórétegnek kedveskedve lefelé bővít, ezáltal új, kisebb össz-lökettérfogatú – 500-975 köbcentis – erőforrásra épült modellek is felbukkantak a terve között.
Új Harley-Davidson enduró, LiveWire és ütős csupaszmotor érkezik
Már 2019 augusztusára szeretnének szeretnének elkészülni a projekt után LiveWire névre keresztelt elektromos motorkerékpárjukkal, melyet automatikus, fokozatmentes váltóval, ún. „twist and go” („csavard meg és indulj!”) rendszerrel gyártanak majd. Ez a különlegesség az első, de a sajtóanyag szerint nem az utolsó alternatív hajtású típus lesz az amerikaiak felhozatalában.Két esztendő múlva, azaz 2020-ban érkezik a társaság első kalandmotorja, a Pan America. A formabontó külsejű újoncot 1250 köbcentis, folyadékhűtéses V2-es hajtja majd, ennek teljesítményéről egyelőre nincsenek pontos információk. Elöl meglehetősen furcsa, fénydiódás lámpatest kap helyet, s minden olyan elemmel felszerelik, amit a stílus megkövetel, így kézvédőket, haspáncélt, nagy szélterelőt kap, s tömlő nélküli, bütykös abroncsokon gördül majd.
Ugyanebben az évben dobják piacra a 1250 Customöt, ugyancsak a fentebb említett hajtóművel, de ez már hagyományos, Harley-Davidsonos külsőt villant, a nagy, ballonos abroncspár és a kipufogó leginkább a Fat Bobra emlékeztet. Ezen a modellen is LED-es fényszórók világítják át az éj sötétjét, a hátsó lámpákat pedig stílusosan a rendszámtartó köré helyezték.
Emellett csatlakozik a családhoz egy vagány, sportos naked, a 975 Streetfighter is. A csapott faridomú gépet 975 köbcentis, folyadékhűtéses, DOHC-szelepvezérlésű, meglehetősen kompakt V2-es mozgatja, s a merész vonalvezetés, a fordított teleszkópvillák, a radiális féknyergek, a sportos köpenyek mind azt sugallják, hogy egy igazán ütős típusra számíthatunk.