Nem titok, hogy a Harley-Davidson amerikai eladásai az elmúlt időszakban némileg visszaestek, ráadásul a Donald Trump által az Egyesült Államokban bevezetett védővám érzékenyen érintette a milwaukee-i motorkerékpár-gyártót, így aztán várható volt, hogy új stratégiával állnak elő. A mai nap folyamán hivatalosan is lerántották a leplet „ötéves tervükről”, s kiderült, az eljövendő időszakban bizony kilépnek komfortzónájukból, s forradalmi változásokra készülnek termékpalettájukat és marketingstratégiájukat illetően. Ami ez utóbbit illeti, több új, kisebb, városi márkaüzletet is kialakítanak a tengerentúlon, hatékonyabbá teszik internetes tevékenységüket, és ami számunkra még lényegesebb: merőben új stílusú kétkerekűekkel rukkolnak elő, például középsúlyú sportgépek és elektromos motorkerékpárok érkeznek.

Szélesre tárják a kapukat!

A cég új, fiatalabb vásárlórétegnek kedveskedve lefelé bővít, ezáltal új, kisebb össz-lökettérfogatú – 500-975 köbcentis – erőforrásra épült modellek is felbukkantak a terve között.

Új Harley-Davidson enduró, LiveWire és ütős csupaszmotor érkezik

Már 2019 augusztusára szeretnének szeretnének elkészülni a projekt után LiveWire névre keresztelt elektromos motorkerékpárjukkal, melyet automatikus, fokozatmentes váltóval, ún. „twist and go” („csavard meg és indulj!”) rendszerrel gyártanak majd. Ez a különlegesség az első, de a sajtóanyag szerint nem az utolsó alternatív hajtású típus lesz az amerikaiak felhozatalában.
harley-davidson-jovo-2020-2022-18863

Bizsergető motorozási élmény, elképesztő nyomaték, lehengerlő gyorsulás – ezt ígéri a Harley-Davidson az elektromos LiveWire kapcsán

Két esztendő múlva, azaz 2020-ban érkezik a társaság első kalandmotorja, a Pan America. A formabontó külsejű újoncot 1250 köbcentis, folyadékhűtéses V2-es hajtja majd, ennek teljesítményéről egyelőre nincsenek pontos információk. Elöl meglehetősen furcsa, fénydiódás lámpatest kap helyet, s minden olyan elemmel felszerelik, amit a stílus megkövetel, így kézvédőket, haspáncélt, nagy szélterelőt kap, s tömlő nélküli, bütykös abroncsokon gördül majd.

harley-davidson-jovo-2020-2022-18864

Miként ők maguk fogalmaztak, a valaha volt legátfogóbb Harley-Davidson termékpaletta ölt majd formát az elkövetkezendő években

Ugyanebben az évben dobják piacra a 1250 Customöt, ugyancsak a fentebb említett hajtóművel, de ez már hagyományos, Harley-Davidsonos külsőt villant, a nagy, ballonos abroncspár és a kipufogó leginkább a Fat Bobra emlékeztet. Ezen a modellen is LED-es fényszórók világítják át az éj sötétjét, a hátsó lámpákat pedig stílusosan a rendszámtartó köré helyezték.

harley-davidson-jovo-2020-2022-18865

Custom 1250, a „legharley-sabb” darab az újoncok közül

Emellett csatlakozik a családhoz egy vagány, sportos naked, a 975 Streetfighter is. A csapott faridomú gépet 975 köbcentis, folyadékhűtéses, DOHC-szelepvezérlésű, meglehetősen kompakt V2-es mozgatja, s a merész vonalvezetés, a fordított teleszkópvillák, a radiális féknyergek, a sportos köpenyek mind azt sugallják, hogy egy igazán ütős típusra számíthatunk.

harley-davidson-jovo-2020-2022-18866

Merész, lendületes vonalvezetéssel hódítaná el a fiatalok szívét a Streetfighter
A Harley-Davidson egyelőre eddig enged a jövőbe látni, ám annyi bizonyos, hogy 2022-ig még több új típussal bővül majd a paletta. Az ázsiai és indiai értékesítések fellendítése érdekében kisebb össz-lökettérfogatú járművek készítésébe is belefogtak, így nagy eséllyel hamarosan láthatunk majd 250-500 köbcentis Harley-Davidsonokat. Lényeges részlet, hogy mindezek nem érintik a jelenlegi termékválasztékot, a vállalat nem áll le a jelképnek számító óriások gyártásával, mi több, külsőleg és műszakilag is tovább fejlesztik azokat, hogy továbbra is kiszolgálják a chopperek és cruiserek szerelmeseit.