Két vadonatúj túramotort mutatott be a Harley-Davidson, név szerint a CVO™ Street Glide-ot és a CVO™ Road Glide-ot. Mindkettőben ugyanaz a változó szelepvezérlésű, 121 köbhüvelykes, azaz 1982 köbcentis erőforrás dohog, ám a gépek – a teljesítménynövekedés dacára – lényegesen könnyebbek elődeiknél.
A továbbfejlesztett műszaki alapok mellett alaposan átfésülték a motorok megjelenését is, élen a fejidomba süllyesztett szellőzőkkel, LED-fényforrásokkal, és az sem mellékes, hogy immáron hat gallon, azaz közel 23 liter benzint nyel az új üzemanyagtartály.
Messziről felismerhető a két idei CVO a vadonatúj, öntött ráfokról, melyeket sajátos küllők kötnek össze a kerékaggyal. Továbbfejlesztették a felfüggesztést is, ezáltal a Showa rugóstagok rugóútja csaknem másfélszeresére nőtt, így még komfortosabbá vált az utazás a gigászi V2-eseken.
Könnyebbek és erősebbek a Harley új CVO-modelljei
Többek között átdolgozták a hűtőrendszert, a hengerfejet és a szívócsonkokat is, ennek köszönhetően a részterhelésen elérhető forgatónyomaték és a csúcsteljesítmény is nőtt, miközben a motorok tömege 14-15 kilóval csökkent.
A Street és Road Glide CVO-modelleken most először elérhető a többféle üzemmód, nevezetesen a Road, a Rain és a Sport. Persze ezek aktiválása nem csak abból áll, hogy erősebb vagy gyengébb lesz a motor, hiszen üzemmódot váltva az útviszonyokhoz igazodik a kanyar-ABS, a kipörgésgátló és a fékerőszabályozó működése is.
Végül pedig kiemelték, hogy a szélcsatornában tesztelt idomzatnak köszönhetően 60%-kal kevesebb turbulencia jut el a vezető és utasa sisakjára, mint az elődmodelleken, így még pihentetőbbé vált a motorozás.
A két újdonságot hamarosan élőben is láthatjátok, ugyanis a 2023. június 22. és 25. között Budapesten zajló Harley-Davidson 120 fesztiválon kiállítják mindkét CVO-modellt. A túragépek gyártása máris elkezdődött, az első megvásárolható modellek augusztusban érkeznek a kereskedésekbe.