Jóllehet, többen próbálkoztak az elmúlt években a hagyományos, H4-es vagy H7-es fényszóróizzók cseréjével, a beépített LED-del csak az első rendőri igazoltatásig jutottak, és nem véletlenül. Ha ugyanis nem megfelelő a foncsor kialakítása a fénydiódás (LED-es) csereizzóhoz, akkor a nagy mennyiségű szórt fény teljesen elvakítja a szembejövőt, azaz joggal tiltott az átalakítás.
Magyarországon is legálissá válik a H4 és H7 LED csereizzó beépítése
Ugyanakkor a motorosoknak létkérdés, hogy könnyen észrevegyék őket a forgalomban, hiszen ezen múlhat a biztonságuk. Ennek egyik módja a hangosabb kipufogó, amiről számtalan tesztben bebizonyosodott, hogy tulajdonképpen semmit nem ér, bár aki legalább hármas volt fizikából és ismeri a hangterjedés jellemzőit, annak ez aligha volt meglepetés...
Ennél sokkal jobb ötlet, ha a világítás fejlesztésével és – főleg – defenzív vezetéssel teszel a biztonságodért, bár előbbi nem is olyan egyszerű a korosabb, halogénizzós motorokban. Pontosabban eddig nem volt egyszerű, ugyanis ma megjelent a KöHÉM módosítás, mely január negyedikén, azaz holnap lép életbe, és engedélyezi a megjelölt típusokban a jóváhagyási jellel ellátott LED csereizzók alkalmazását.
A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 37. § (4) * A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát, tompított és távolsági fényszóró esetében minősítő jellel rendelkező helyettesítő LED fényforrást is szabad használni.
Vagyis ha olyan szerencsés helyzetben vagy, hogy az autód, motorod foncsora alkalmas a beépítésre és ezt engedélyeztette is valamelyik gyártó (Osram, Phillips stb.), akkor ezentúl legálisan növelheted a fényerőt.
Hogy pontosan melyik két- és négykerekű kapott ilyen átalakítási engedélyt az egyes fényforrásokra, azt a H4 és H7 LED-et készítő vállalatok honlapján találjátok meg az adott izzó típuslistájában.