Tehát a felhasznált alkatrészek, és segédanyagok, munkadíjak és a bruttó végösszeg számlán történő benyújtása után indulhat csak el a kifizetés.
A gazdasági, vagy valós totálkár esetén is változik az eljárás, a közlekedésre vélhetően alkalmatlan járműveket a biztosítónak le kell jelentenie a hatóságok felé, és az ő döntésükön múlik, hogy véglegesen kivonják-e a forgalomból, vagy ideiglenes kivonás után - bizonyos feltételek mellett - újra forgalomba állítható-e a jármű.
A biztosító is kizárólag a hatóság vizsgálatának lezárta, és a határozat megküldése után fizethet a károsultnak. Ha ez a folyamat nem megfelelő az ügyfélnek, akkor nem juthat hozzá a biztosítási összeghez, csupán egy töredékét veheti fel előlegként, az előzetesen megállapított kartérítési értéknek.
Motorok esetén ez különösen érdekes lehet, hiszen egy komolyabb idomsérülés, vagy a lámpa és műszerfal egység megsemmisülése könnyedén a gazdasági totálkár határára sodorhatja a végösszeget.
Egy biztos, ezekkel a módosításokkal megmenekül pár márkakereskedés szakszerviz részlege, de bonyolultabb lesz a kárügyintézés az ügyfeleknek 2010 januárjától.
update: Nem sokkal az életbelépés előtt haladékot kaptak a biztosítók, így egyelőre marad a gyorsított kárrendezés rendszere. A Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) főtitkára úgy nyilatkozott, hogy a hatályba lépés időpontja átkerült 2011 januárjára.