A következő öt évben csaknem 900 kilométernyi új úttal bővül a hazai úthálózat, e célra csak 2018-ban 1400 milliárd forint áll a kivitelezők rendelkezésére. A projekt első kézzelfogható eleme az M3 autópályát Salgótarjánnal összekötő, néhány éve még szó szerint siralmas állapotú 21-es kiváltása lesz - jövőre már új, négysávos aszfaltcsíkon haladhatunk az északi határ felé.
Ezzel párhuzamosan Eger is megkapja a régóta várt, többsávos bekötőutat, az M25 névre keresztelt szakasz átadása után lényegesen lecsökken a menetidő a hevesi városból Budapestre. Ezzel azonban nincs vége az észak-keleti régió fejlesztéseinek, ugyanis még idén kiírják a Miskolcot Kassával összekötő gyorsforgalmi út pályázatát is.
Nem maradnak ki a nyugat felé tartó autópályák sem a fejlesztésekből: hamarosan megkezdik a Balatonvilágos-Székesfehérvár szakasz kiszélesítését, a munka befejeztével a tópartról egészen az M0 autóútig három sávon haladhat a forgalom, miként a tervek szerint az M1-esen is kétszer három sáv áll majd a közlekedők rendelkezésére Budapest és Győr között.