Mindenki szeret kiemelkedő lenni valamiben, ezzel a motorosok sincsenek másképp. Évtizedek óta hajhásszák a Guinness-rekordokat, melyek közül most kiválasztottuk tíz kedvencünket.
A falmászás
Toni Bou triálversenyző nem csak világbajnok, hanem világrekorder is: 2014 októberében sikerrel küzdötte le a 3,24 méter magas falat Barcelonában – ezt azóta sem sikerült senkinek túlszárnyalnia.
A leghosszabb
Feltehetőleg a bácsinak volt egy bontott toronydaruja, amit ráhegesztett a motor hátuljára. Mi más magyarázná, hogy megszületett a 26,29 méteres szörny, amivel az indiai Bharat Sinh Parmar máig őrzi a világ leghosszabb motorjának a Guinness-rekordját? A bírák előtt több mint 100 métert tett meg 2014-ben!
A legkisebb
A svéd Tom Wiberg motorjának első kereke mindössze 16 milliméter átmérőjű, míg a hátsó is csak 2,20 centis! Nem csak a méret a lényeg, hanem az, hogy utazott is rajta Hökerumban, 2003-ban.Tengelytávja 80 milliméter, tömege 1,1 kiló és az ereje is döbbenetes: 0,3 pusztító lóerő hajtja.
A leggyorsabb
Az amerikai Rocky Robinson évekig készült a mindenkit túlszárnyaló rekordra: burkolt motorkerékpárjával 2010 szeptemberében a bonneville-i sós tavon 605,697 km/óra tempót ért el.
Egy kerékkel több
Idehaza már egy oldalkocsist is megbámulnak, bezzeg a Fülöp-szigeteken az utcakép része a sok fogat. A cauayani összejövetelen 681-en bandáztak – 2015 óta övék a Guinness-rekord!
Óriási gumifüst
A legnagyobb csoportos gumiégetést szintén a Fülöp-szigeteken teljesítették: 300-an jöttek össze egy laza burnoutra a Tagaytay vásárközpontban 2015. április 11-én.
Holtomiglan, holtodiglan
Sajnos képet sehol sem találtunk a buliról, de a világ legnagyobb motoros esküvője itt volt a szomszédban. Peter Schmidl és Anna Turceková Pozsonyban fogadtak egymásnak örök hűséget 2000. május 6-án, amelynek helyszíne a szlovákiai Chopper Show volt. A ceremónián 597 motor jelent meg.
A piramisépítők
Az indiai katonaság hivatásos motoros akrobatáit The Dare Devils Teamnek hívják. A jellemzően Royal Enfieldekkel mutatványozó férfiak 10 motort egymás mellé sorolva adták az emberpiramis alapját. Folyamatos gurulás közben 201-en álltak egymásra a 2001-es Gowri Shankar parádén, Dzsabalpurban. Az alakzatot 129 méteren át megtartották.
A felhőkarcoló
Fabio Reggiani sem ismer tréfát, ha őrültségről van szó: az olasz férfi megépítette a világ legmagasabb, vezethető motorját. Az 5,10 méter ijesztően hangzik, de mégis meglovagolta az előírt százméteres távon. A Guinness-rekord időpontja 2012 volt, helyszíne Montecchio Emilia, Olaszország.
Első kerék az égben
Johann Traber ismert egyensúlyozó mester, szívesen szórakoztatja, vagy éppen ijesztgeti a nézőket hajmeresztő produkcióival. A leggyorsabb, kötélen végrehajtott egykerekezés rekordja is az övé: 2005-ben 53 km/órával hajtott Flensburgban, a Tummelum fesztiválon. Sebességét rendőrségi radarral mérték. Figyelem: a mutatványt negyven méter magasban hajtotta végre! Sajnos sehol sem találtunk videót a rekordról, de van itt egy másik – éppen elég meggyőző az is.
A tonnabébi
A világ legnehezebb, vezethető motorkerékpárja a legendás Harzer Bike Schmiede, melyet Tilo és Wilfried Niebel építettek a németországi Zillyben. Tömege 4749 kiló, hossza 5,28, magassága 2,29 méter. Egy orosz tank motorja hajtja, amit nem volt egyszerű beépíteni, majdnem egy évig dolgoztak a fiúk, mielőtt 2007-ben övék lett a rekorderi cím.