A falmászás

Toni Bou triálversenyző nem csak világbajnok, hanem világrekorder is: 2014 októberében sikerrel küzdötte le a 3,24 méter magas falat Barcelonában – ezt azóta sem sikerült senkinek túlszárnyalnia.

A leghosszabb

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9714
Egy daru és egy motor házassága
Feltehetőleg a bácsinak volt egy bontott toronydaruja, amit ráhegesztett a motor hátuljára. Mi más magyarázná, hogy megszületett a 26,29 méteres szörny, amivel az indiai Bharat Sinh Parmar máig őrzi a világ leghosszabb motorjának a Guinness-rekordját? A bírák előtt több mint 100 métert tett meg 2014-ben!

A legkisebb

A svéd Tom Wiberg motorjának első kereke mindössze 16 milliméter átmérőjű, míg a hátsó is csak 2,20 centis! Nem csak a méret a lényeg, hanem az, hogy utazott is rajta Hökerumban, 2003-ban.

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9715
Tenyérnyi fenevad
Tengelytávja 80 milliméter, tömege 1,1 kiló és az ereje is döbbenetes: 0,3 pusztító lóerő hajtja.

A leggyorsabb

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9713
Nem néz ki motornak, pedig tényleg az
Az amerikai Rocky Robinson évekig készült a mindenkit túlszárnyaló rekordra: burkolt motorkerékpárjával 2010 szeptemberében a bonneville-i sós tavon 605,697 km/óra tempót ért el.

Egy kerékkel több

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9709
Arrafelé sokkal elterjedtebb az odlalkocsi
Idehaza már egy oldalkocsist is megbámulnak, bezzeg a Fülöp-szigeteken az utcakép része a sok fogat. A cauayani összejövetelen 681-en bandáztak – 2015 óta övék a Guinness-rekord!

Óriási gumifüst

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9710
Igazán fontos rekord, nem igaz?
A legnagyobb csoportos gumiégetést szintén a Fülöp-szigeteken teljesítették: 300-an jöttek össze egy laza burnoutra a Tagaytay vásárközpontban 2015. április 11-én.

Holtomiglan, holtodiglan

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9711
A kép illusztráció, sajnos nem találtunk az eredetiről semmit
Sajnos képet sehol sem találtunk a buliról, de a világ legnagyobb motoros esküvője itt volt a szomszédban. Peter Schmidl és Anna Turceková Pozsonyban fogadtak egymásnak örök hűséget 2000. május 6-án, amelynek helyszíne a szlovákiai Chopper Show volt. A ceremónián 597 motor jelent meg.

A piramisépítők

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9717
A kép illusztráció, de jól érzékelteti a tehetségüket
Az indiai katonaság hivatásos motoros akrobatáit The Dare Devils Teamnek hívják. A jellemzően Royal Enfieldekkel mutatványozó férfiak 10 motort egymás mellé sorolva adták az emberpiramis alapját. Folyamatos gurulás közben 201-en álltak egymásra a 2001-es Gowri Shankar parádén, Dzsabalpurban. Az alakzatot 129 méteren át megtartották.

A felhőkarcoló

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9712
Melyiket szeretnék, a kicsit vagy a nagyot?
Fabio Reggiani sem ismer tréfát, ha őrültségről van szó: az olasz férfi megépítette a világ legmagasabb, vezethető motorját. Az 5,10 méter ijesztően hangzik, de mégis meglovagolta az előírt százméteres távon. A Guinness-rekord időpontja 2012 volt, helyszíne Montecchio Emilia, Olaszország.

Első kerék az égben

Johann Traber ismert egyensúlyozó mester, szívesen szórakoztatja, vagy éppen ijesztgeti a nézőket hajmeresztő produkcióival. A leggyorsabb, kötélen végrehajtott egykerekezés rekordja is az övé: 2005-ben 53 km/órával hajtott Flensburgban, a Tummelum fesztiválon. Sebességét rendőrségi radarral mérték. Figyelem: a mutatványt negyven méter magasban hajtotta végre! Sajnos sehol sem találtunk videót a rekordról, de van itt egy másik – éppen elég meggyőző az is.

A tonnabébi

guinness-rekordok-motor-oldalkocsi-ftw-9716
Egy tank motorja hajtja
A világ legnehezebb, vezethető motorkerékpárja a legendás Harzer Bike Schmiede, melyet Tilo és Wilfried Niebel építettek a németországi Zillyben. Tömege 4749 kiló, hossza 5,28, magassága 2,29 méter. Egy orosz tank motorja hajtja, amit nem volt egyszerű beépíteni, majdnem egy évig dolgoztak a fiúk, mielőtt 2007-ben övék lett a rekorderi cím.