A versenyzők úgy gondolták, minek felborítani a rajtsorrendet, így az első négy hely a rajtolás sorrendjében alakult.
Sokáig Checha vezette a mezőnyt, majd elémért egy kanyart és Gibernau ellépett. A harmadik helyet Rossi az elején kinézte magának, látványosan be is szúrt belső íven Biagginak az egyik kanyarban, de a Yamaha nem bírta szusszal és Biaggi futott be harmadikként. Az Apriliások közül Shane Byrne nem indult a futaon sérülése miatt, és azt is hallani lehet az csapat háza tájáról, hogy a gyár pénzügyi gondjai miatt eladják a csapatot a BMW-nek vagy a Giilerrának Piaggionak (aki Derbi és Gilera márkanévvel látja el a motorokat). Érdekes lenne mindenesetre, ha a MotoGP-ben is feltünne a BMW Power felirat.
125-ben Talma 1 hellyel maradt le a pontszerzésről, míg Tóth Imi a 22. lett.
Talma elmondta, hogyi nem valami boldog, hiszen mindenképpen jól jött volna az az 1 pont is, amiről csak nagyon kicsivel maradt le, de célbaért, ami a fejlesztés alatt álló Malagutival a jövőre nézve jó eredmény. A kigyorsításoknál rendre elmentek mellette, aminek következtében nem tudott előzni. A motor eleje sem volt a legjobb, mert a futam egésze alatt csúszkált az első gumi, és így nem is tudta Talma azt a ritmust motorozni, amit szeretett volna. Az új főtengely végig bírta a versenyt, ami azt mutatja, hogy megbízható, de Talma szerint nem teljesít olyan jó, mint az elődje. A csapat Mugellora próbálja összeszedni a gépet, ahol remélhetőleg már sikerül pont(oka)t szerezni a magyar versenyzőnknek.
Talma már készülődik a továbbutazáshoz, mivel a Motorrevünek tesztel 600-as és 1000-es gépeket K.Swantz és Mamola társaságában.