Hat eddig nem látott modell premierjére került sor Milánóban, élükön a gyári versenygépre kísértetiesen hasonlító, csupán hétszázdarabos mennyiségben készülő Enduro GP-vel. A 250-es és 300-as változatban kapható masina bemutatóján kiemelték, hogy fejlesztése során beszállítóik prémiumkategóriás termékei közül válogattak, így 48 mm-es csúszószár-átmérőjű Kayaba Enduro GP villa kapcsolódik a GasGas saját fejlesztésű, króm-molibdén-acél vázához, pillekönnyű Goldspeed felnijein pedig Michelin Enduro Medium abroncsok feszülnek.
Ezzel négytagúra bővült a GasGas enduróválasztéka, ugyanis a jól ismert EC és XC mellett idén ősszel megjelent a kifejezetten amatőröknek fejlesztett, elképesztően könnyed és fordulékony ECRanger is, amit kedvezőbb áron vásárolhatunk meg névrokonainál.
GasGas eContact - a káposzta is megmarad...
Örök probléma, hogy a terepmotorok felverik az erdő csendjét, azaz hiába körültekintő a pilóta, a tiltott utakat messze elkerülve is megzavarhatja az arra túrázókat, valamint az ott élő állatokat. Erre nyújt megoldást a GasGas most leleplezett újdonsága, a tisztán elektromos hajtású eContact. Léghűtéses, kefe nélküli, egyenáramú villanymotorja szinte hangtalanul és – nem mellesleg – károsanyag-kibocsátás nélkül gyorsítja a csupán 73 kilós masinát, melynek áramellátásáról 50 voltos feszültségű, 33 Ah-s, lítium-polimer akkumulátorcsomag gondoskodik. További erénye, hogy teljesítménye alapján L3 kategóriába sorolják, tehát aki autósként barátkozna az endurózással, az egyszerűsített, mindössze ötórás képzés után megszerezheti az eContact meglovagolásához szükséges A1B jogsit.
Persze nem ez volt az egyetlen triálmodell a spanyol cég standján, ugyanis itt láthatta először a nagyközönség a Jeroni Fajardo és Jaime Busto versenymotorjain alapuló Trial GP-t, valamint a kétszeres TrialE-bajnok GasGas TXe megvásárolható változatát. Utóbbi különlegessége, hogy rendkívül sok alkatrészt „örökölt” a közkedvelt TXT Racingről, például a komplett hátsó felfüggesztést, beleértve a továbbfejlesztett, progresszív himbarendszerhez és a Rieger központi rugóstaghoz kapcsolódó, alumíniumból készülő lengővillát. Részben ennek köszönhető, hogy a nagy teljesítményű, 15 kW-os villanymotorral hajtott TXe tömege bámulatosan szerény, 36 Ah-s telepeivel sem éri el a hetven kilót.
Egyszerűen versenykész – jellemezték a 2018 novemberében debütált Trial GP-t, melynek ultrakönnyű hengerfejét a triálsportban elismert S3 vállalattal karöltve fejlesztették ki a GasGas mérnökei. Emellett idei újítás a GP aramiderősítésű, változtatható rugó-előfeszítésű tengelykapcsolója, valószínűtlenül kis tömegű, szénszálas légszűrőháza és a kuplung több részre osztott, könnyűfém borítása is. Miként a tervezők elmondták, lelkiismeretes munkájuk eredményeként valóban versenyképes, mégis egyszerű, könnyen szerelhető konstrukció született, ami négy különböző hengerűrtartalmú (125, 250, 280 és 300) kivitelben megvásárolható, vagyis mindenki megtalálhatja a tudásához, igényeihez legjobban illő változatot.
Előttük a jövő
GasGas idei kínálatában hatféle gyerekmodell (Enduro One-Two, Trial One-Two és Supermotard One-Two) található. Az elektromos hajtású gépek One és Two jelzésű változatai méretben, illetve teljesítményben térnek el egymástól – értelemszerűen utóbbiak a gyorsabbak és nagyobbak. Forradalmi megoldás, hogy a szabályozható teljesítményleadású csöppségek lítium-nikkel-magnézium-kobalt akkumulátorai egy mozdulattal cserélhetőek, ezáltal addig sem unatkozik a gyerkőc, amíg a szülők töltik a 48 voltos telepet.
A most leleplezett újdonságokkal 18-ra bővült a spanyol vállalatnál készülő típusok száma, mi több, 2019-től egy szokatlan kétkerekű is gazdagítja palettájukat, nevezetesen a Pyrenees (Pireneusok) névre keresztelt, elektromos rásegítésű terepkerékpár.
Legyen szó hegy- vagy lejtmenetről, a Pyrenees egyaránt brillírozik, tudniillik a 13 Ah-s akksival és 0,25 kW-os Bafang villanymotorral kiegészített bringa alumíniumvázra, valamint SR Suntour XCR 29 villára épül, lassításáért pedig fáradhatatlan Shimano MT200 féktárcsák felelnek. Sík terepen nagyjából ötven kilométer tehetünk meg egy töltéssel, illetve hegymenetben 1500 méteres szintkülönbséget gyűrhetünk le – részben - elektromos hajtással, nagyban megkönnyítve ezzel a magasabb ormok meghódítását.