A rendkívül tehetséges Josep Pibernatnak és társának köszönhető, hogy Spanyolország felkerült a motorozás világtérképére, ugyanis a Hatnaposon, triálversenyeken, sőt endurobajnokságban is diadalmaskodó Pibernat alapította 1985-ben a GasGas gyárat. Sok-sok hullámvölgy után napjainkban újra felfelé ível a cég pályája, köszönhetően az egyre gazdagabb, több tucat modellből álló termékpalettának, melyben olyan egyedülálló gépek találhatóak, mint az endurók és triálgépek erényeit egyesítő Contact.

gasgas-contact-18298
Különleges részlet, hogy egy triálmotoron önindítót, nyerget és nagyméretű üzemanyagtartályt találunk, márpedig a Contact mindhárommal büszkélkedhet. Persze a spanyol mérnökök gondoltak azokra is, akik triálversenyeken is kipróbálnák magukat a géppel, ezért a nyereg egyszerűen eltávolítható

A 250-es és 280-as kivitelben készülő masina alapja egy vérbeli triálmotor, a TXT Racing 250, ám a Contact lényegesen nagyobb - 3,4 literes - üzemanyagtartályával és nagyméretű nyergével hosszabb erdőkerülésre és városi csavargásra is alkalmas. Nem lehet panasz a terepképességre sem, hiszen a Contact pillekönnyű króm-molibdén vázához 40 millis csúszószár-átmérőjű Olle teleszkóppár és rugóstag csatlakozik, a rugóút elöl 170, hátul pedig 164 mm. Természetesen önindítós modellről van szó, hogy a pilótának ne okozhasson gondot az újraindítás, ám a Contact a rendhagyó „extra” ellenére is csak feleannyit nyom, mint egy enduró. Alig hetven kilós tömegével tényleg nincs leküzdhetetlen akadály, vagyis csak a pilóta tudásán múlik, hogy milyen pályát vagy meredek hegyoldalt szeretne meghódítani a géppel.