Ez utóbbi esetben legalább azzal vigasztalhatjuk magunkat, hogy némi európai érdekeltség is van a dologban, tekintve, hogy a világ legnépesebb országában komolyan jegyzett, motorkerékpárokat, illetve belső égésű motorokat gyártó Gaokin már jó ideje szorosan együttműködik az osztrák KSR Grouppal. A kooperáció gyümölcsei többek között a Brixton motorkerékpárok, amelyeket részben a Gaokin fejleszt, beleértve a sorkettes erőforrást is.
A sorból a Gaokin GK 1000 Thor cruiser sem lóg majd ki, amely hozzánk Brixton márkanévvel juthat el. A keleties túlzásoktól mentes, ízléses formatervű GK 1000 Thor magabiztosságot sugároz, és erre fel is jogosítja a nívós műszaki tartalom, amely még az ismertebb, nagyobb presztízsű márkák modelljeiben is bőven megállná a helyét. Kezdjük mindjárt a 997 köbcentis, 80 fokos hengerszögű, folyadékhűtéses, V2-es motorral, amely 90 lóerő mellett közel száz newtonmétert szabadít a hátsó gumira. Ezeknek, illetve a sportosan rövid löketnek köszönhetően a végsebesség 198 km/óra, ami nem csekély ebben a géposztályban. A gyorsléptűségben azért valószínűleg szerepet játszik az is, hogy a gép 22 liter üzemanyaggal feltankolva is csak 269 kilogrammot nyom.
E szintén dicséretes adat egyebek mellett annak az eredménye, hogy mind a vázat, mind a hátsó lengőkart könnyű alumíniumból készítették.
Minőségi beszállítók a Gaokin mögött
Aki veszi a fáradságot és tüzetesebben szemügyre veszi az alkatrészeket, örömmel nyugtázhatja, a rugóstagon és a fordított villán a japán KYB, míg a fékeken az ugyancsak ismert, spanyol J. Juan neve szerepel gyártóként, míg az ABS a Bosch-tól érkezik. Apropó, fékrendszer: az első féknyergek két 320 mm-es tárcsába harapnak, hátul pedig egy 300 mm-es diszk járul hozzá a lassításhoz. Minderre most rosszmájúan mondhatná valaki, hogy ez az egész nem nagy ügy, hiszen bárki összevásárolhatja, aztán összedobálhatja a piacon fellelhető komponenseket. Azonban – ahogyan azt a jól összerakott Brixton motoroknál már tapasztalhattuk – szó sincs összedobálásról.
Mi több, a Gaokinnak olyan gesztusokra is futotta, hogy a véghajtáshoz használt, a Gates által gyártott, szénszál-erősítésű fogazott szíj csereintervallumát 60 000 kilométerben határozta meg, így ezzel csak 8-10 évente lesz gondja az átlagos motorosoknak. A fenntartási költségek mellett a vételár is emészthetőnek tűnik, amely Kínában nagyjából 8200 eurónak megfelelő jüant jelent. Jóllehet, az Európának készülő, Brixton-logós verzióért ennél többet kell kicsengetni, jó eséllyel így is olcsóbb lesz valamivel, mint a vele összemérhető japán és tengerentúli kihívók. Legalábbis erre utal, hogy a márka másik nagyágyúja, a Cromwell 1200 is a kisebb, szerényebb teljesítményű motorokkal kerül egy kasztba, mivel alig négymillió forintért árulják Magyarországon a KSR újdonságát.