A Wankel-motor hallatán legtöbbeknek minden bizonnyal a Norton ugrik be, a szigetországi társaság több ikonikus kétkerekűje is ilyen hajtóművel készült, de láthattunk hasonló erőforrással már Suzukit és Kawasakit is. Átütő sikereket azonban nem ért el a technika, most mégis van, aki újra próbálkozna vele. A nemrég piacra lépett francia vállalat, a Furion Motorcyles M1 névre keresztelt motorkerékpárjában ezt alkalmazná, ráadásul hibrid hajtással megspékelve.

furion-motorcycles-wankel-motor-13504

A Wankel-motor kompaktabb és literteljesítménye is meghaladja a hagyományos erőforrásokét, ezért is esett a franciák választása erre a nem mindennapi megoldásra
A koncepció szerint a bolygódugattyús Wankel-motor 125 lóerős, 105 Nm-es forgatónyomatékkal, a villanymotor pedig 55 lóerős, 100 Nm-rel, így az összteljesítmény elérhetné az igencsak tekintélyes 205 lóerőt és 205 Nm-t. Mindehhez a tervek szerint rendkívül kedvező, 210 kilós tömeg társulna. Az akku nem alkalmas arra, hogy hosszú távon kizárólag elektromos módban közlekedhessen a pilóta, így a villanymotor inkább egyfajta rásegítés, erőtöbblet miatt lényeges. Persze néhány kilométer hangtalanul is megtehető a géppel, és a pilóta - a különbözó menetprogramok segítségével - eldöntheti, hogy a spórolást vagy a teljesítményt helyezi-e előtérbe.