Újabb rendeletcsomag látott napvilágot a francia fővárosban, s ebben vagy féltucat, várhatóan még idén nyáron életbe lépő intézkedés olvasható, melyek alaposan megnehezíthetik a motorosok életét.

francia-motor-torveny-4717
A túrázóknál általában van sárga mellény, de hogy minden egyes robogós és motoros mindenhová magával cipelje? Érdekes javaslat, annyi szent.

A fényvisszaverő csíkok, pántok eddig is kötelezőek voltak, most azonban kiegészülnek a teljes testet takaró mellényekkel, tudva, hogy milyen jó is az a nejlonlepel nyáron, városi araszolás közben... Annyi engedményt tettek azért, hogy - egyelőre - csak a meglétét ellenőrzik, illetve a hiányát büntetik, az állandó viselése várat magára.

Ezen felül tiltólistára kerülnek a telefonhoz vezetékkel kapcsolódó fülhallgatók, illetve egyéb kommunikációs eszközök, ugyanakkor a szankció nem terjed ki a kábel nélküli, például Bluetooth-kapcsolattal működő eszközökre, ezeket továbbra is használhatják a motorosok - és az autósok - vezetés közben. Büntetésre számíthat az is, aki úgy parkol le motorjával, hogy az akadályozza a gyalogosok vagy a kerékpárosok közlekedését. A hazai, igencsak átgondolt szabályozással szemben kint nem törődtek olyan részletekkel, mint a legalább 150 centiméter széles hely szabadon hagyása - első olvasatra úgy fest, a járdára letámasztott motor már elegendő okot ad a tíztől ötvenezer forintig terjedő bírság kiszabására.

francia-motor-torveny-4716
Éppen az adja a motorozás vonzerejét, hogy városban könnyen, gyorsan közlekedhetsz és parkolhatsz, ellentétben az autókkal. Ha a képletből kivesszük a parkolást, máris kevésbé vonzó ez a közlekedési forma...

Ha mindez nem lenne elég, a másodrendű utakon 80 km/órára csökkentenék a maximális sebességet, ami a traffipaxokkal igencsak jól ellátott Franciaországban egyet jelent a hetven-nyolcvan között vánszorgó kocsisorokkal. Nekünk ez csak apró kellemetlenség, hiszen lehet, hogy valaki éppen ezért húzza le a listájáról a legendás Route des Grandes Alpes-t, de a helyieknek ez a mindennapok valósága, ahol egyre több tekintetben korlátozzák őket, mintha a motorozás lenne az egyetlen oka a rossz statisztikának.