A francia motorosok az utcákon tüntettek, míg Nagy-Britanniában éppen fordítva, a hatóságok emelték fel a hangjukat a műszaki vizsga szabályainak megváltoztatása ellen. Előbbi demonstráció oka – bármilyen hihetetlen – egy törvénymódosítás, mely szerint
ezután rendszeres időközönként kötelező lesz műszakira vinni a francia nagymotorokat.
Lássuk be, akadtak már ennél sokkal furább döntései a francia közlekedési hatóságoknak. Ilyen volt például az egységes százlóerős korlátozás vagy a nyolcvanas években kitalált, univerzális lábpajzs, de mondhatnánk a sisakokra előírt, fura fényvisszaverőket is, melyen nélkül jelenleg is tilos közlekedni az országban.
Ezzel szemben a brit motorosok éppen könnyítésre számíthatnak, ugyanis az eddigi egyről két évre növelnék a műszaki vizsga és így a forgalmi engedély érvényességét. A kormány által január 18-án indított konzultációban a szakemberek és a közlekedők véleményét kérik ki arról, hogy jelent-e bármilyen veszélyt, ha ezentúl csak kétévente látja a vizsgabiztos az autókat, motorokat.
Edmund King, az brit Automobile Association elnöke máris élesen bírálta a döntést, és attól tart, hogy elhanyagolt állapotú autók, motorok lepik el az utakat, ha egyről két évre nő a műszaki vizsga érvényessége. Állítása szerint
minden tizedik, újonnan forgalomba helyezett jármű megbukik a legelső, hároméves korban zajló műszakiján, bár az nem derült ki, hogy a hiányosságok kapcsolatba hozhatóak-e bármelyik közlekedési balesettel. A nemzetközi tapasztalatok szerint egyébként elenyésző a műszaki hibából fakadó karambolok száma, általában néhány tizedszázalék csupán a statisztikában.
A kétéves műszaki pártolói azzal érveltek, hogy komoly megtakarítással járna, és mérsékelné a közlekedés költségeit. Csak az, hogy az új autók és motorok három- helyett négyévesen mennének az első felülvizsgálatra, átszámítva 40-50 milliárd forinttal csökkentené a tulajdonosok kiadásait.