A FIM mindeddig az egyes államokban rendszeresített, hagyományos tesztelési eljárás alá vetett bukósisakok tanúsítványára támaszkodott, úgymint a DOT szabvány az Egyesült Államokban, az ECE Európában vagy a SG/JIS Japánban. Mivel ezek eltérő kritériumok alapján vizsgálják a darabokat, a szövetség technikai- és versenybizottsága szükségét érezte, hogy egységes tesztprotokollt vezessenek be, melyet aztán minden versenyen használnak majd 2019-től. Az ő megoldásuk sem lesz világmegváltó, hisz' továbbra is a klasszikus töréstesztet alkalmazzák, így aztán egyelőre nem világos, mennyiben lesz ez jobb vagy más, mint a többi vizsgálat, főleg, hogy aki gyakran néz motorversenyeket, valószínűleg tudja, hogy manapság is kizárólag csúcsminőségű sisakokat viselnek a pilóták. Mindenesetre több nagy gyártó, így például az AGV és a Shark is támogatását fejezte ki az új metódus kapcsán. Annyi biztos, hogy az alacsony ütési energiájú behatásokat és a forgási energia hatásait is vizsgálják majd, ami kulcsfontosságú a versenyzők biztonsága szempontjából.

fim-bukosisak-teszt-16081

Ha az egységes vizsgálati eljárást bevezetik, a gyártók készíthetnek speciálisan a versenyzőknek szánt, egyedi bukósisakokat, méghozzá alacsonyabb gyártási költséggel, hiszen nem kell a minden régióra vonatkozóan elkészíteni a teszteket
A homologizáció lehetővé teszi a FIM számára, hogy teljes körű és magas fokú védelmet biztosítson a pilótáknak, s jobban nyomon követhetővé és ellenőrizhetővé váljon, milyen sisakokat használnak a versenyeken – nyilatkozta FIM elnöke, Vito Ippolito. Továbbá a szakemberek azt remélik, hogy az új eljárás inspirációként szolgál majd a cégeknek, s idővel az utcai felhasználásra szánt fejvédők szabványait is egységesítik majd, minden esetben magasabbra helyezve a lécet.