A FIM mindeddig az egyes államokban rendszeresített, hagyományos tesztelési eljárás alá vetett bukósisakok tanúsítványára támaszkodott, úgymint a DOT szabvány az Egyesült Államokban, az ECE Európában vagy a SG/JIS Japánban. Mivel ezek eltérő kritériumok alapján vizsgálják a darabokat, a szövetség technikai- és versenybizottsága szükségét érezte, hogy egységes tesztprotokollt vezessenek be, melyet aztán minden versenyen használnak majd 2019-től. Az ő megoldásuk sem lesz világmegváltó, hisz' továbbra is a klasszikus töréstesztet alkalmazzák, így aztán egyelőre nem világos, mennyiben lesz ez jobb vagy más, mint a többi vizsgálat, főleg, hogy aki gyakran néz motorversenyeket, valószínűleg tudja, hogy manapság is kizárólag csúcsminőségű sisakokat viselnek a pilóták. Mindenesetre több nagy gyártó, így például az AGV és a Shark is támogatását fejezte ki az új metódus kapcsán. Annyi biztos, hogy az alacsony ütési energiájú behatásokat és a forgási energia hatásait is vizsgálják majd, ami kulcsfontosságú a versenyzők biztonsága szempontjából.
A jó már nem elég
FIM egységesített sisakteszt
2017. október 20. Hírszerkesztő, Képek: Corse di Moto
A szövetség egy teljesen új protokollt hoz létre a motoros bukósisakok minőségvizsgálatára. Homologizációs programjuk keretében maguk tesztelnek minden fejvédőt, melyet a FIM felügyeletével zajló versenyen viselnek a pilóták.