Noha nem minden a teljesítmény, azért egy ilyen kiélezett versenyen - mint a Pikes Peak - nem árt, ha van erőtartalék a gépben. Ezért is szokatlan, ha valaki egy 177 lovas szörnyetegről (KTM 1290 Super Duke) egy 105 lóerős gépre ül át, főként, ha győzelemre esélyes pilótáról van szó.
Persze a 790-es könnyebb és karcsúbb is, mint az amerikai versenyző tavalyi V2-ese, de az alig tízkilós különbség önmagában még nem indokolja a váltást. Nehéz eldönteni, hogy egyszerű marketingszempontok alapján határoztak így, vagy a 2017-ben újoncként berobbant Chris Fillmore tud valamit a 800-asról, és arról, hogy egy kis fejlesztéssel még hány lovat lehet előcsalogatni a sorkettesből. Mindenesetre júniusban kiderül, s az idei Pikes Peaken megtudhatjuk, hogy a kisebb, könnyebb motorral is megfutható-e a bámulatos tíz perc alatti idő.