Minden motorosnak, aki 125-ösnél nagyobb géppel közlekedik, 2013 januártól legalább 150 négyzetcentiméternyi fényvisszaverő felületet kell viselnie, és ez a szigorú rendelet az utasra is vonatkozik. Nos, szerencsére nem itthon született ez a furcsa (túl)szabályozás, hanem Franciaországban, ahol jövőre már csak így közlekedhetnek a kétkerekűek - az indoklás szerint a jobb láthatóság, és ezzel együtt a motorosbalesetek számának csökkentése miatt volt szükség erre a lépésre. Furamód a javaslat nem tér ki a 125 alatti kategóriára, pedig a hazai statisztika szerint ez a csoport lényegesen több baleset okozásáért felel, mint nagyobb motoron ülő társaik.
Annak is kötelező lesz viselnie a "megkülönböztető jelzést", aki Franciaországban kirándul, és közel hetven eurós bírságra számíthat az, aki az országba lépve elmulasztja ezt. A helyi motorosoknak ezen felül a bukósisakon is viselniük kell egy fényvisszaverő matricát, a jobb láthatóság érdekében. A hazánkban 2011 óta működő Motoros Munkacsoport is hasonló célkitűzések mellett tette le a voksát, hiszen elsődleges terveik között szerepel - a védőfelszerelések népszerűsítése mellett - "a motorosok láthatóságának javítása", és csak remélni tudjuk, hogy ez nem a francia példa átvételét jelenti...
Felmerül a kérdés: ha a oly' sok balesetben játszik szerepet az, hogy a többi közlekedő nem veszi észre, vagy nem észleli időben a két keréken közlekedőket, akkor nem inkább az ő képzésükkel, felvilágosításukkal kellene foglalkozni? Hiszen az, aki nem vesz észre a forgalomban egy két méter hosszú, nagyjából száz watt teljesítményű világítással felszerelt, másfél méter magas, hárommázsás tárgyat, az miként fog kiszúrni egy egyszerű kerékpárost vagy gyalogost?