Az idősebbek tán emlékeznek rá, hogy etalonként tündököltek a Fantic motorjai a nyolcvanas években, amikor háromszor is elhódították a triál-világbajnokság trófeáját. Persze említhetnénk a több mint százéves hagyományra visszatekintő Scottish Six Days Trialt is, ahol '84 és '89 között ötször diadalmaskodott csapatuk Thierry Michauddel és Steve Saundersszel.

fantic-hu-magyarorszag-motorjai-26232
A stílushoz illő, öblös hang árad a formás, Euro4-es normát teljesítő kipufogóból

Nos, napjainkban sincs hiány remek motorokból a Fanticnál, igaz, az Apriliától érkezett új tulajdonos kezében irányt váltott a márka, és immáron nem triálgépekkel, hanem a klasszikus Caballero családdal arat, melyből 125-ös, 250-es és félliteres változat készül Flat Track, Rally, valamint Scrambler stílusban.

fantic-hu-magyarorszag-motorjai-26242
Fantic Caballero 500 a márka budapesti üzletében

A minőséget és a stílusos megjelenést garantálja, hogy más talján gyártókhoz hasonlóan a Fantic is szinte teljes egészében helyben állítja elő, illetve Olaszországból vásárolja az összetevőket – amit csak lehet, a „helyi piacról” szerez be. Egyetlen kivétel ez alól az erőforrás, mely rendhagyó módon Zongshen alkatrészekből épül. Aki idegenkedne a névtől, annak megnyugtató lehet, hogy egy rakás nagy motormárka OEM-beszállítója a távol-keleti vállalat: vevői között megtaláljuk a Piaggiót, a Selvát, a BMW-t, sőt a Harley Davidsont is.

fantic-hu-magyarorszag-motorjai-26230
Egyértelmű, hogy a félliteres Scrambler a Fantic jelenlegi zászlóvivője

A látványos retró gépek mellett fürge 50-esek várják a kezdő és újrakezdő motorosokat, sőt elektromos bringák is megtekinthetőek a Fantic új, magyar honlapján. Mi több, a legújabb modelleket akár ki is próbálhatod, ha ellátogatsz a márka Szilágyi Erzsébet fasoron található üzletébe, mely minden hétköznap délután hatig, szombaton pedig délután egyig várja a motorosokat.