Ugyan a hvg.hu-n megjelent cikkben kizárólag az autókhoz kapcsolódó intézkedésekről volt szó, de ha a kormány a minél korszerűbb járművek vásárlását és használatát szeretné ösztönözni, akkor nem kerülhetik ki a kétkerekűekre vonatkozó szabályokat sem.

Olcsóbb és egyszerűbb lehet a járművásárlás

A nyilvánosságra került információk alapján arra készülhetünk, hogy mérsékelik a korszerű motorral hajtott járművek regisztrációs adóját, átalakítják az adórendszert, kevesebb bürokratikus akadállyal kell majd megküzdeni a honosítási eljárásban és az eredetiségvizsgára sem számítanának fel külön díjat. Tekintettel arra, hogy ezek java része a motorokra is kiterjed, nem hinnénk, hogy a gyors és kis fogyasztású közlekedési eszközökre ne gondoltak volna a jogalkotók a módosítások kidolgozásakor.

esszerusites-a-burokraciaban-22046
Mérsékelhetik a teljesítményadót, viszont egyes kategóriákban akár emelkedhet a cégautóadó - szerencsére ez utóbbi a motorosokat nem érinti

A behozatali eljáráskor jelenleg a regisztrációs adó, az eredetiségvizsgálat és a vagyonszerzési illeték a legjelentősebb sarc. Sajnos a motoros regadó még mindig indokolatlanul magas, igaz, a közelmúltban mérsékelték a tarifákat - néhány tízezer forinttal - az 500 köbcenti alatti osztályoknál. A tervek között szerepel, hogy az Euro6-os normájú autókat az eddiginél is kedvezőbb tarifába sorolják át, reméljük, ugyanezt bevezetik az Euro4-es, azaz a legtisztább motorkerékpár osztályoknál - annak ellenére is, hogy jelenleg nem számít a kétkerekűek adójánál az erőforrás károsanyag-kibocsátása. Most még indokolatlanul drága - főként az autókhoz viszonyítva - a motorkerékpárok eredetiségvizsgálata, hiszen hengerűrtartalomtól függően 15 500 vagy 17 000 forintot húz ki az állam a zsebünkből átíráskor.

Várhatóan néhány héten belül eldőlhet a tervezet sorsa, úgy tudjuk, az érintett tárcák már áldásukat adták a reformokra. Bízunk benne, hogy nem csak az autósok járnak jól...