Az autójukat és motorjukat csak elvétve és rövid távon használóknak kedvezhet az új, használattal arányos fizetési lehetőség, melyet valószínűleg a teherautóknál már alkalmazott rendszerrel ellenőriznének, így az csekély plusz beruházással megvalósítható lenne. A megtett út hosszán alapuló számlázás csak akkor kivitelezhető, ha arra valóban tömeges igény van, bár az egyelőre nem tisztázott, hogy az igényfelmérés pontosan miként is zajlik majd - áll a napi.hu beszámolójában.
Sok még a kérdés
Persze ennek bevezetése nem megy egyik napról a másikra, és az is ellene szól, hogy ahol jelenleg ilyen módon kell fizetni, ott aránytalanul drága a szolgáltatás. Érdemes párba állítani: aki az osztrák határtól lemotorozna Velencébe a kilométer-alapon számlázott olasz autópályán, az másfél óra alatt 5700 forinttal lesz szegényebb - itthon ebből egy egész hónapig használható az 1400 kilométeres gyorsforgalmi úthálózat.
További megoldandó probléma, hogy fizetőkapuk híján milyen módon rögzítik és számlázzák a díjat, bár erre - a parkolási rendszerhez hasonlóan - akár egy mobilalkalmazás is megfelelhet. Mindenesetre az jó hír, hogy a változás az itthon elterjedt, időalapú úthasználati díjat nem érinti, vagyis nem helyette, hanem mellette, új lehetőségként jelenhet meg a piacon.