A kakucsi katlan egyedülálló olyan szempontból, hogy nagyon rövid, hiszen mindössze 1050 méter egy kör, viszont 13 kanyarral tarkított, ezáltal a versenyzőknek különösen sokat kell gépészkedniük, ráadásul az ideális ívet sem egyszerű megtalálni rajta.
Ernszt és Gudmon uralta a MAMI Kupa kakucsi versenyeit
Hamisítatlan trópusi kánikula várta a versenyzőket szombaton, amikor is a szabadedzés, két időmérő és maga a futam zajlott az alföldi pályán. Ernszt Norbi és Gudmon Zoli egyaránt nagyszerű formában érkezett Kakucsra, mindketten jó tempót mentek az időmérőn, s végül Ernszté lett a pole pozíció. A futamon aztán Zoli jött el jobban a rajt után, mögötte Norbi és Szokolics Laci küzdött egymással, de utóbbi sajnos túlvállalta magát, emiatt a hatodik körben motorjának hátulja megúszott, majd néhány szaltó után a pálya melletti fűben kötött ki - szerencsére komolyabb sérülések nélkül. A megörökölt dobogóért Sándor Balázs és Molnár Pisti küzdött az utolsó kanyarig, ebből a csatából Balázs került ki győztesen. Norbi és Zoli az egész versenyen egymást üldözték, Norbi az utolsó előtti körben megelőzte Zolit és nyert, ám az egyik kanyarkombináció átvágásért megbüntették, emiatt végül mégis második lett. Csanálosi Karcsi jött be hatodiknak, Nagy Roland lett a hetedik, a 8-9. helyen Herczegh Dani és Bajcsy András futott be szorosan egymás mellett.
Vasárnap Gudmon Zoliék bevetették az Aprilia izmosabb erőforrását, de nemcsak ez repítette őt az első helyre, hanem az is, hogy Ernszt Norbi motorja néhány kör után elkezdett túlmelegedni, ezért nem tudta tartani a lépést riválisával. Az időmérő egyébként meglehetősen szorosra sikerült, hiszen Gudmon Zoli négy századdal előzte meg Ernszt Norbit, Sándor Balázs kilenc századdal lett harmadik Szokolics Laci előtt. Az ötödik rajtkockából Molnár Pisti indulhatott, Herczegh Dani, Csanálosi Karcsi és Petrovics Feri három tizeden belül hozták a hatodik, hetedik és nyolcadik helyet, utánuk Nagy Roland, Bajcsy András, Mihailovic Mario és Pátkai Miklós következett.
A futamon Miklós rajtja sikerült a legjobban, négy pozíciót is előrelépett, sajnos azonban néhány kanyaron belül visszaesett, majd motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Az első futam rajtja után Norbi máris körbemotorozta az első gumijával küszködő Zolit, ám ahogy az abroncs később éltre kelt, Norbi motorja pedig elerőtlenedett, Zoli visszavette a vezetést és behúzta a győzelmet is. A harmadik helyen Sándor Balázs és Szokolics Laci küzdött, ám Laci végül nem talált fogást ellenfelén, így a negyedik helyen futott be. Komoly csaták alakultak ki a középmezőnyben, Nagy Roland az utolsó köröket olyan keményen megnyomta, hogy ledolgozta a közel kétmásodperces hátrányát, és mindössze egy tizeddel futott be Herczegh Dani mögött a nyolcadik helyen.
A második futamon Norbinak nem sikerült megismételnie az előzést, így Gudmont intették le elsőként a kockás zászlóval. Szokolics Laci majdnem a végéig Sándor Balázs előtt motorozott, de a végén mégis Balázs örülhetett a harmadik helynek. Petrovics Ferit Gudmon Zoli az utolsó körben kibillentette ritmusából a lekörözés közben, emiatt Feri elbukta a hatodik helyét, amit aztán Herczegh Dani örökölt meg tőle.
Most közel egy hónapnyi szünet következik, augusztusban pedig a Rabócsi Ringen folytatódik a sorozat, minden bizonnyal hasonlóan izgalmas futamokkal. Addig is nézzétek meg a kupa Facebook-oldalát, ahol egyebek mellett a részletes eredményeket is megtaláljátok, itt pedig látványos videókat láthattok a futamokról.