Lassan egy évtizede már, hogy lakat került a Buell gyárra, mi több, a 2014-es újraindítás és az azt követő - második - csőd is távoli emlék csupán. Azóta Erik társult már az indiai Heróval, kipróbálta magát a Superbike-ban és megannyi egyéb területen, de a tartós siker valahogy mindig elmaradt. Persze nem olyan fából faragták, hogy a néhány évente törvényszerűen bekövetkező bukás kedvét szegje - most éppen az elektromos motorok piacán kamatoztatná tudását és a jól csengő Buell nevet.

erik-buell-elektromos-motorja-17857
Noha egyelőre csak grafikák láttak napvilágot, Erik határozottan állítja, hogy már 2018 nyarán elkészülnek az első prototípusok, még ha ezek nem is Buell emblémát viselnek majd...

Ezúttal is komoly szakembereket gyűjtött maga köré, úgymint az exkluzív kétkerekűekkel foglalkozó, New York-i Vanguard Motorcycles, valamint a Formula E-ben érdekelt beszállító, a Spark Racing Technologies, s a trió máris megszellőztette, hogy rögtön két modellel szeretnének színre lépni. Az első, a VanguardSpark Commuter névre keresztelt „mindenes”, mely sajnos nem viseli magán Erik Buell egyik védjegyét, a felni ráfjára erősített féktárcsát, sőt formaterve a „12 egy tucat” mondással jellemezhető leginkább. Nem úgy a másik újdonság, a Vanguard SpeedBike, ami úgy fest, mintha egyenesen a jövőből érkezett volna - szokatlan, extravagáns, ahogy azt Buelltől megszokhattuk.