A pályaajánlók során már látni lehetett, hogy a rendezők rendkívül látványos és technikás extrém résszel várják a versenyzőket és a nézőket, ezt ráadásul tovább fokozta a futam előtti napok csapadékos időjárása, ami dagonyává tette az enduroszakaszt.
Ennek nem kimondottan örültek a versenyzők, tudniillik voltak, akik ülésig (!) beragadtak, és csak a nézők segítségével tudtak kiszabadulni a sár fogságából, de akadtak olyan versenyzők is, akik kihasználták endurós tapasztalatukat, és könnyedén maga mögé utasították vetélytársaikat. Olyan verseny volt, amely nem feltétlenül a gyors pilótáknak kedvezett, de az biztos, hogy a nézők ki voltak szolgálva, mivel rengeteg izgalmas szakasz volt, ahol szurkolhattak a motorosoknak.
Minden a megszokottak szerint, a napi rutinnal kezdődött, és elindult az első futam startja. A pálya nem okozott különösebb meglepetést a mini kategória tagjainak, viszont a versenyzői létszám az 50 és 65 cm+-esek között 18 fő volt, ami új rekord - hajrá, fiatalok! Így vagy úgy, van kereslet erre a sportágra is, ami azt is jelenti, hogy minden bizonnyal akad utánpótlása a magyar mezőnynek.
Érdekesség volt, hogy a 85 cm3-es motorokkal versenyző srácok is már egy bővített nyomvonalon haladtak, erdei részekkel tűzdelve, amelynek köszönhetően fölborultak az eddig megszokott erőviszonyok, így képesek voltak azok is felzárkózni a mezőny elejéhez, akik kevésbé mozognak otthonosan a krosszpályán. Az első futamok után a rendezőség úgy gondolta, hogy módosítanak, majd az Ifi-pályára rávezetve versenyeztették tovább a fiatalokat, mégpedig könnyített körülmények között. Itt Nikolics Boldizsár (#109) az első körben szerzett elsőséget, a második futamban pedig Lakatos Máté (#129) győzedelmeskedett.
Harmadosztályban, ahogy már megszokhattuk, Liszka Roli (#678) fölényes győzelemmel és látványos motorozásával ismét elverte a mezőnyt. Utána érkezett a célba két szuperveterán, abszolút második helyezettként Buchvald János (#224), harmadikként pedig Szabó Ferenc # 213, aki megelőzte a jóval fiatalabb pilótákat is.
A nap zárásként sorra kerülő kétórás futam izgalmasnak ígérkezett, és be is váltotta a reményeket: a nézők testközelből élhették át a versenyhangulatot, sőt segíthették a sárban elakadt pilótákat. A versenyzők pedig élvezhették a nem mindennapi, kimondottan nehéznek számító pályát, ahol egyfajta kéretlen wellness-szolgáltatásként vastag sárpakolást is kaptak, bár az utóbbi kényeztetésért súlyos másodpercekkel fizettek.
Szőke Márk (#795) a viszontagságos pályaviszonyok ellenére is hozta formáját, így elsőként zárta versenyt, a második helyet Szatyina Gábor (#48) szerezte meg, őt pedig Déczi Balu (#9) követte. Nem várt fordulatokat produkált a nagytarcsai pálya, végre nem szokványos körülmények között került sor a versengésre, így nem csak a leggyorsabb pilóták tudtak jó eredményt elérni, hanem az esetlegesen lassabban haladó, de szerencsés vagy a sárban otthonosan mozgó társaik is.
- Annak ellenére, hogy a híres Erzbergrodeóval egy időpontban rendezték meg a nagytarcsai futamot, kifejezetten népes mezőny gyűlt össze- Ráadásul a versenyzők között értékes nyereményeket sorsoltak ki, így azok is boldogan ünnepelhettek, akik a sár fogságába ragadtak, és ezért nem fértek fel a dobogóra - mesélte a versenyről Brenner Ádám.