Noha a legtöbb hazai versenysorozat véget ért, az endurokrossz mezőnyére most vár a legnagyobb megmérettetés, nevezetesen a Királyválasztó a piliscsévi pályán. Ha Te is kíváncsi vagy az évad leglátványosabb futamára, látogass ki holnap a zárófutamra, melynek részleteiről itt olvashatsz!
Nyitott a bajnokság az utolsó összecsapás előtt
Legutóbb Kiskunfélegyházán csaptak össze a motorosok, ám nem a megszokott helyszínen - a helyi krosszpályán és a hozzá tartozó Parkerdőben kialakított nyomvonalon zajlott a verseny. A szervezők komoly felkészüléssel és igyekezettel, az adottságokat maximálisan kihasználva, remek nyomvonalú pályát alakítottak ki.
Minden megtalálható volt, amely nehezítette a motorozást. Legnagyobb kihívást az épített extrém utca és az erdőt átszelő vasúti átjáró okozta, ahol az ügyesebbek átugratva abszolválták az akadályokat.
Az eső hiánya nem vált előnyére a versenyzőknek: helyenként a por okozott nehézséget a látási viszonyokban, viszont a talaj ennek ellenére fogós volt, jól tapadt.
Az előkészített krosszpályáról elrajtolva, majd az erdőbe érve szűk nyomon, centiméterekre a fáktól száguldottak a motorosok, óriási koncentrációt igényelt a versenyzőktől ez a rész. Szerencsére a reggeli dermesztő hideg után gyönyörű napsütéses idő fogadta a versenyzőket és a rájuk kíváncsi nézőket, sőt a turistaútvonal révén olyanok is megcsodálhatták a pilótákat, akik csak a Parkerdő turistaútvonalán sétáltak.
A verseny menetrendje a már jól megszokott mederben folyt, így a szülők legnagyobb izgalmára az 50 és 65 köbcentis ifi kategória kezdett. A 65-ös kategóriában Horváth Zsombor (#199) diadalmaskodott, Németh Bálint (#109) és Katona Alex (#123) előtt végezve. A velük egy időben versengő 50-es minikategóriát a béri futam után ismét az ifjabbik Bohuslav Radacek (#144) nyerte.
A béri versenyt követően a mindkét futamban győztesként kikerülő Lakatos Máté (#129) revansot vett Hateier Botonddal szemben (#120), mellettük Kádár Dominik # 116 állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A fiúk szép és látványos motorozást mutattak be a pályán a nézők legnagyobb örömére.
A futamok közötti szünetekben a kitelepült vendéglátóhelyek, büfék látták vendégül a nézőket, résztvevőket, majd folytatódhatott a program az egy-, illetve kétórás futammal. A harmadosztály abszolút elsőségért a fiatalabb generáció vívott nagy csatákat a rutinos, kitartó szuperveteránok előtt. Mindössze 27 másodperccel megelőzve Hofmeister Dánielt (#814) Utasi Martin (#858) került ki győztesként, utánuk érkezett Liszka Roli (#678) a maga „mindent beleadok” stílusával.
A nap zárásaként jött a kétórás összecsapás, ahol nem túl nagy létszámú, de annál erősebb mezőny gyűlt össze. Miattuk érdemes volt csaknem a naplementéig várni, hiszen nagyon izgalmas csatát ígért a futamuk. Egytől-egyig mindenki ádáz csatát vívott az ellenfelekkel vagy jobb híján mást nem az akadályokkal.
A természetes elemekkel is megspékelt nyomvonal nem kis izgalmakat nyújtott versenyzői és nézői szemszögből egyaránt, amit meg is próbálunk visszaadni az olvasóknak Vadas Mária kiváló fotóin keresztül.
Szőke Márknak (#795) a nem túl kedvező béri szereplés után most sikerült magabiztos motorozásával megnyernie a kétórás futamot. Közel 1,5 perces lemaradással Szatyina Gábor (#48) érkezett célba mögötte, majd az E1-kategória bajnokesélyese Hertlik Donoven (#94) haladt át a célvonalon.
Igazi ritkaság, hogy három különböző stílusban motorozó és különböző kategóriában résztvevő versenyző állhatott dobogóra - nem mindennap látunk ilyet EC-ben. Ez volt hát a félegyházi hétvége története, és mint írtuk, holnap a Királyválasztóval zárul a bajnokság a híres-hírhedt piliscsévi pályán. Mindenkit szeretettel várunk a holnapi összecsapásra!