Nádor Lajos bácsi (#215 ) és fia Nádor Tamás (#2), egyben az Enduro Team Suzuki Pécs sportegyesület képviselői nagyszerű versenyt rendeztek az elmúlt hétvégén, miként azt az elbeszélésből és a remek képekből láthatjátok is.
Óriási változások történtek az Ördögárok néven ismert helyszínen 2019- óta, ahol amúgy a terepmotorok szerelmesei is kikapcsolódhatnak a motorozásra kijelölt helyszínen. Mindenki meglepetésére szolgált a frissen átalakított és remekül előkészített motocross-rész is, nem beszélve a pálya mindkét oldalán elhelyezkedő árkok mentén, a fák lombjai alatt végigfutó tempós szakaszokról. Az idei év tapasztalatai alapján kimondható: szenzációs talaj fogadta a versenyzőket és kiválóak voltak a körülmények a futamokra, szóval le a kalappal a szervezők előtt!
A verseny előtti esős nap és a lelkiismeretes előkészületi munka meghozta a várva várt eredményt, így áttörés történt: nem fullasztó porban motoroztak a srácok naphosszat. Nagyon szoros csaták jellemezték a futamokat, gyakorlatilag másodperceken múló „harcokat” vívtak a versenyzők. A pálya kedvezett a nagy tempó szerelmeseinek, a motocross-pályarész pedig kiszolgálta a krosszos beállítottságú pilótákat.
A szokásos reggeli órákban a korai ébredés után rögtön motorra pattantak a fiatalok, és a rajtnál már fel is bőgtek a legkisebbek gépei. Az Ifi 50-es kategóriában ifj. Vágó Norbert (#150) sikeresen zárt mindkét futamban, ezzel is erősítve a bajnokságban vezető pozícióját, Bohuslav Radek Juniorral (#144) szemben, harmadik helyen pedig ifj. Turányi Norbert (#138) zárt.
A 65-ös kategóriában kiélezett verseny alakult ki Horváth Zsombor (#199) és Szántó Alex (#148) között az első helyért: fej-fej mellett haladva Alex jött ki győztesként a futamok során, harmadik helyen pedig Földi Bence (#188) végzett.
Ádáz csatát élhettek át a harmadosztályú kupasorozat versenyzői is, főként a szuperveteránok az idén debütáló 85-ös motorról átülő Lécz Motorsport Egyesület versenyzőivel.
Viszont az első helyet a futam közepén megszerző Hock Tamás (#898) nem adta ki a kezéből a vezetést, így őt követve minimális különbséggel érkeztek sorban a 47 év feletti titánok, Forrai Zsolt (#296), Majoros Tamás (#228), Buchvald János (#224), Szabó János (#214), utánuk 1,5 másodperces különbséggel ért a kockás zászlóhoz Lakatos Máté (#629) és Zábrádi Tamás (#656), akikkel Molnár Lázár (#848) kitartóan igyekezett tartani a tempót.
Az idő előrehaladtával egyre jobbra fordult az időjárás, már-már tavasziasra, aminek köszönhetően a pálya száradt, de a sok csapadékot magában tartva maradt a kiváló talaj az ifi 85 és az első-másodosztály, illetve Veterán kategóriában versenyzők számára.
A 85-ben versenyző pilóták óriásit mentek, Hateier Botond (#120) magát felszívva, győztesként jött ki mindkét futamban, ezzel feljött a tabellán, aki Kádár Dominikkal (#116) együtt szintén bajnokesélyes, jelenleg azonos pontszámmal.
Viszont nem adja Németh Bálint (#109) és Ocsovay Richárd (#113) se könnyen a pozíciókat, folyamatos küzdés megy a legjobb helyekért. Ezért aztán a Királyválasztó lesz a sorsdöntő verseny, ahol komoly szerepcserék lehetnek a tabella élén.
A szombati nap folyamán a profik között nem talált legyőzőre az Ácsi Motoracing Team SE versenyzője, Szőke Márk (#95), az első futamban óriási fölénnyel a komplett mezőnyt maga mögé utasítva plusz egy kört adott a Korda Racing csapatban versenyző, 2. helyezett Hertlik Donovennek (#94) és mögötte érkezett az elmúlt években sok-sok sikerrel büszkélkedő Liszka Roland (#378) is, aki hamar feltörekedett az élbolyba, így harmadikként végzett az abszolút értékelésben.
A fiúk már annyira felgyorsultak, hogy a második futamban is egy kört adtak a mezőnynek... A pálya adottságából fakadóan a verseny a rajttól a célig kiélezett volt a pilóták között, beleértve a Veteránok összecsapásait is. Ugyanis kemény küzdelmet hozott a „Veteránok” számára a futam, ahol Nagy Péter (#201), Molnár Krisztián (#203), Dési János (#244) az első osztállyal vetélkedve szoros meccset vívtak, hogy minél több pontot szerezve feljebb tudjanak zárkózni a ponttáblán.
Nem volt könnyű dolga a „fiúknak”, hiszen az első osztályban indulókkal fel kellett venni a kesztyűt, és ment is az adok-kapok, s ugyanígy volt ez fordítva is. Lami Tamás (#36), Bezdány Béla (#55), Nádor Tamás (#3) és Brenner Ádám (#29) szintén a lehető legjobb helyezésekért versenyeztek a top 10-en belül, és ezúttal is szó szoros értelemben másodperceken múltak a dobogós helyek.
A nap sikeres zárásaként már csak az összepakolás várt a résztvevőkre, de előtte díjátadásra került a sor, ahol megannyi motoros vehetett át versenyzésért és kitartásért járó kupákat. Abszolút pozitívumként említeném meg, hogy a versenyzői létszám idei évi csökkenése ellenére az utánpótlás nem marad el, sőt több a résztvevő 2020-ban, ami nagy szó a jelenlegi helyzetet ismerve. Szintén szót érdemel, hogy a versenyek családias jó hangulatban telnek, egyre több a néző, sokan követik a bajnoki összecsapásokat.
Már csak egy hétvége van hátra, tudniillik október 24-én lezárul a 2020-as Magyar Endurocross Bajnokság. Piliscséven kerül megrendezésre a legendás, immáron 37. alkalommal zajló, végső megmérettetés, a Királyválasztó, ahol több bajnoki cím sorsa fog eldőlni. Egyben a leggyorsabb pilóták – Lantos Józsi „bácsinak” (#237) köszönhetően – ismét méltó helyszínen indulhatnak harcba az 1984 óta vándorló kupáért.