Szombaton - szokás szerint - a mini-, majd az őket követő ififutam volt porondon száraz körülmények között. Az első és második ifiverseny között nagyot motorozott a harmadosztály mezőnye is, szintén száraz pályán, de ekkor már igencsak lógott az eső lába - mesélte a hétvégéről Brenner Ádám (#29).
A harmadosztály mezőnyében Molnár Bence (#759) Gasgaszsal végzett abszolút elsőként, a sok-sok versenyt megjárt, szuperveterán Buchvald Jani ”bácsi” (#224) és Tóth Laci ”bácsi” (#200 előtt.) Miután lezajlott az egyórás etap és az ifik második futama, megérkezett a beígért égi áldás is.
Hozzátartozik, hogy számítani lehetett az esőre a mai nap folyamán, de mindenki bízott benne, hogy a késői órákban, és csak a futamok végén érkezik meg. A valóságban nem így történt: az ififutam végén rákezdett, ezzel teljes mértékben átszabta a szervezők, versenyzők terveit.
Régi-új helyszínen az EC
Emlékeim szerint a 2016-ban rendezett EC után, három év elteltével tért vissza a mezőny Bérre. Tudniillik ez a helyszín maga a paradicsom - a természeti lehetőségeket, a patakmeder, a sziklás feljárók, természetes akadályok mellett a rendező megújult nyomvonallal és új, extrém akadálysorral várta az ideérkezőket.
Fektetett gumisor, kőágy, illetve vasúti talpfa és dupla konténer felhasználásával alakítottak ki látványos pályaszakaszt, amely mellé biztosítottak egy hosszabb elkerülőt is, amelyet a kétórás futamban gyakorlatilag a felvezető kör után mindenki használni kényszerült.
A nedves körülmények annyira átszabták játszmát, hogy a kétórás összecsapást idő előtt, a verseny 75%-ánál leintették.
Megváltoztak az erőviszonyok, a pálya teljes mértékben kőkemény endurós nyommá alakult, így az amúgy sem túl népes mezőny alaposan megtizedelődött. Voltak, akik mások segítségével tudták abszolválni a pálya nehezebb szakaszait, akadtak olyanok is, akik egy-két kör után feladni kényszerültek a versenyt. Ami nem is csoda, hiszen a sártól nehezen forgó kerekek is megnehezítették a motorozást az egyébként is erős nyomvonalon.
Ettől is szép ez a sportág, hisz' ennek köszönhetően a bajnokság végeredménye két futammal a szezon vége előtt még dőlt el, és a jelenlegi eredményeknek köszönhetően átrendeződött a tabella. A kétórás futamot abszolútban Radek Bohuslav (#206) nyerte, utána érkezett nem mindennapi teljesítménnyel Jánosi René (#31), a dobogó legalsó fokát pedig a rajtnál eleső Szőke Márk (#795) foglalta el.
Sokak számára nem úgy sült el ez a hétvége, ahogy tervezték, viszont a Bohuslav család büszkén távozhatott a helyszínről, ugyanis az ifjabbik Bohuslav, Radecek (#144) apja nyomdokait követve diadalmaskodott ifj. Vágó Norbert (#150) előtt, és megnyerte a Mini kategóriát.
Az 85 köbcentis kategóriában a Lakatos fivéreket megelőzve Hateier Botond (#120) szerezte meg a győzelmet mindkét futamban. Itt egyébként történt egy durva bukás is, aminek a kimenetele szerencsésen végződött, és tanulságként szolgálhat minden endurósnak. Ifjabbik Kutics Attila (#153), aki elugratás után keresztben érkezett le, földre került, és a mögötte érkező versenyző sajnálatos módon áthajtott a fején.
Szörnyű volt látni, hogy Attilának gyakorlatilag azonnal eltört a sisakja, és olyan erős ütést kapott a feje, hogy már nem tudott aznap rajthoz állni. Igazi fairplay-díjas mozzanat volt, hogy Lakatos Máté (#129) azonnal megállt, és mielőbbi segítséget kért, hogy gyorsabban jó kezekbe kerüljön a sérült.
A versenybeszámoló mellett fontos azt is megemlíteni, hogy a szombati napot vegyes érzelmekkel zárhatták a kilátogatók, ugyanis pár nappal ezelőtt ismét eltávozott közülünk az egyik versenyzőtársunk. 46 éves korában elhunyt Balogh Tibor, a Karancs MSE versenyzője, az ő tiszteletére az egyórás futam előtt tartottak megemlékezést. Nyugodjon békében!
A szomorú hírt egy örömteli esemény követte a kétórás futam előtt, mégpedig Halőrünk kapcsán - Apró Péter (#227) a lehető legjobb időben, az összecsapások között, szakadó esőben ünnepelhette az 50. születésnapját. A béri verseny talán jobban kedvezett az endurósoknak, viszont a bajnokság következő állomása szeptember 21-én, Kiskunfélegyházán várja a versenyezni vágyókat, ahol inkább az MX-pilóták brillírozhatnak.