- Boldogsággal és elégedettséggel kijelenthetjük, hogy április utolsó előtti hétvégéjén megkezdődött a 2019-es Magyar Enduro Bajnokság, amelynek első futamát a szlovákiai Lisov falucskához közeli, erdős területen rendezték meg, mégpedig szlovák, magyar és lengyel közös bajnoki futamként - mesélte a helyszínről Brenner Ádám.
Az első klasszikusnak számító, kétnapos enduroverseny sok honi pilóta számára volt ismerős, hiszen az előző évek során a motorosok egy részének volt már alkalma megismerkedni a pálya nyomvonalával. Ez azonban csak egy kis támpont lehetett az idei megmérettetésre, ugyanis nemrég alaposan átfésülték a pályát, ezáltal komolyan megváltozott a mért szakaszok és az etapok nyomvonala is.
Pénteken reggeltől estig érkeztek a versenyzők és segítőik, hogy elfoglalják helyeiket a depóban és előkészüljenek a hétvégi eseményre. Kellemes, vadregényes környezet és kifogástalan meleg időjárás várta az ide látogatókat, s nem lehetett panaszuk a pályára sem, mivel a szervezők nagy precizitással kijelölt nyomvonallal készültek, kényelmes etapidőket kiszabva mindkét napra. A verseny távjának körönkénti 25 kilométerét úgy alakították ki, hogy mindegyik kategória és osztály számára teljesíthető legyen. Persze ettől függetlenül voltak nehezebb részek is, beleértve a mért szakaszokat, ahol pedig látványos részeket kijelölve, élvezhették a nézők a versenyt külső szemlélőként.
A péntek esti felhőszakadásnak köszönhetően a hétvégén úgymond belocsolt pálya fogadta a versenyzőket. Mindkét napot reggeli 8 órás kezdéssel a Szuperveteránok indították, majd őket követték a 3. osztályban indulók, akikre egyaránt 2-2 kör várt. Egy hosszabb ebédszünet után folytatódtak a futamok: az 1-2. osztály résztvevői a Veteránokkal együtt kezdték meg a versenyt és a rájuk váró már 3 körből álló első napot. A délelőtti és délutáni futamokban is vegyesen indították a különböző nemzetiségek kategóriáit.
A versenyzők részére a pálya minden körben új izgalmakat és változatos nyomvonalat biztosított, ugyanis idő után a krossz mért szakasza előtti rajt körül majdnem aszfalt keménységűek lettek az íves kanyarok, s már úgy tűnt, hogy a slickek nagyobb tapadást biztosítottak volna, mint a bütykösgumik... Ezután az erdőbe érve, tempós szűk nyomon, olykor-olykor a fákat közelebbről megismerve páratlan földes talajon kellett teljesíteni az átlag 7-8 perces mért szakaszt. Az endurósok mért szakaszán is volt lehetőség gyakorolni rajt után és a cél előtti párszáz méteres részeken a kanyartechnikát, a közötte található erdei szekcióban pedig maximális koncentrációt igénylő, egynyomos úton kellett a maximumot kihozni a jó idő elérése érdekében.
A rendezők az esőre gondolva több helyen biztosítottak lehetőséget alternatív nyomokra, szélesebbre jelölve a pályát a le- és feljárókban, azonban az időjárás kegyes volt hozzánk, így csak a pályabejárás során kikalkulált másodpercek miatt kellett összpontosítania az elrajtolóknak, hogy melyik részen tudnának még többet faragni az időből.
Az év első Enduró bajnokiján 54 magyar versenyző rajtolt el szombaton, és jó hír, hogy szinte mindenki szerencsésen teljesítette a kétnapos futamot, persze a kisebb technikai malőröket leszámítva. Az idei évben visszatérőnek számító Kátai Péter is jelen volt, de a sok kihagyás után nem sikerült az élboly küzdelmeibe beleszólnia. Végül nagy csatában, csak hajszállal lemaradva lett hetedik az újonc első osztályos Unyi László mögött.
Az első osztályban indulók közül Holló Bence és Szatyina Gábor között ment az adok-kapok, de a második nap végére mindösszesen 7 másodperces előnnyel Gabi szerezte meg idei első győzelmét, majd őket követve Gyenes Mani foglalta el a dobogó legalsó fokát.
A remek hangulatú verseny után találkozunk a következő bajnoki futamon, amikor visszatérhetünk egy régi-új helyszínre, Bérre, ahol elképesztő környezet fogad majd bennünket. Újabb kihívásokkal teli nyomvonallal várják a motorsport megszállottjait, ahol az üdítő és a sör biztosítva lesz, viszont - miként Sasvári Sándor is mondta - a kondit magatokkal kell hozni!