A balesetek alatti hozzászólásokban többször láthattátok már, hogy a kommentelők a túl enyhe büntetésekre panaszkodnak, például amikor valaki lerokkan vagy életét veszíti, a vétkes pedig megússza felfüggesztett szabadságvesztéssel. Ez alapján úgy tűnhet, hogy valóban kesztyűs kézzel bánnak a közlekedési bűncselekmények elkövetőivel, de ez korántsem igaz.
Napjainkban is közel hatszázan töltik fogház- vagy börtönbüntetésüket azért, mert szabálytalanságot követtek el. A Magyar Nemzet utánajárt, hogy miért kerülnek rácsok mögé az autósok, és többségében ittas vezetés volt az ok. A közel 600 elítéltnek a fele, egészen pontosan 292 ember ébred cellában emiatt, illetve 39-en kábítószertől befolyásolt állapotban vezettek, ezért ítélték el őket.
Szabadságvesztés jár az ittas vezetésért
Mondhatnánk, hogy ez a motorosokat nem érinti, hiszen a nagymotorok vezetői – már csak saját érdekükben – sem ülnek nyeregbe, ha ittak, de ez sajnos nem így van. A rendőrség és a KSH számai alapján öt év alatt több mint hétezer ember sérült vagy halt meg ittasan vezető sofőr miatt, emellett 678 segédmotoros és 241 motorvezető került bíróság elé ugyanezért.
Öröm az ürömben, hogy folyamatosan csökken az ittas vezetők és az ittasan okozott balesetek száma. Legalábbis erre utal, hogy amíg a korábbi években, csak a nyári szezonban 20-30 balesetet okoztak piás nagymotorosok, tavaly ez a szám már 17-re csökkent.
Egyre kevesebb összességében is az ittas gázolások, karambolok száma, de így is évente 3300 balesetről beszélhetünk.
Érdekesség, hogy a gyakran veszélyeztetett közlekedőként említett kerékpárosok és gyalogosok milyen gyakran elkövetői az ittas, személysérüléses baleseteknek: ez a két csoport évente 200-250 esetben ad munkát a helyszínelőknek okozóként.