- Végre egy épített vas, ami nem csak szebb, de jobb is, mint a donor! - kiálthattak fel a rajongók a németországi Glemseck 101 bemutatón, ahol leleplezték a Yamaha legújabb épített gépét. Első ránézésre úgy tűnik, mintha koncepció nélkül vagdosták volna az XJR-t, ám a valóság nem is állhatna messzebb ettől.

elsolitario-bigbadwolf-6773
A kipufogórendszer is a radikális súlycsökkentést szolgálja

A gyári alkatrészeitől megfosztott motor ugyanis bármikor visszaépíthető gyári állapotúra, mivel vágás és hegesztés nélkül zajlott az átépítés, az eredmény mégis radikális, az adatok és a megjelenés tekintetében is. Magasabb kompresszióviszony és átalakított hengerfej teszi izmosabbá a műhely Big Bad Wolf névre keresztelt szörnyetegét, melyet nyolcadmérföldes gyorsulásra építettek. A cél érdekében száműzték a nehézkes alkatrészeket, így a BBW szénszálas felniken gördül, a teleszkópokon egyedi rögzítésű féknyergek dolgoznak, a felfüggesztés pedig a K-Tech Suspensiontől származik.

elsolitario-bigbadwolf-6785
Szép lett, vagy csak elcsúfították a klasszikust? Erről kár lenne vitatkozni, az elképesztő műszaki adatok úgy is feledtetik a látványt....

Az eredmény magáért beszél, hiszen a 183 kilós menetkész tömeg és a 148 lóerőre srófolt csúcsteljesítmény a modern sportgépekkel vetekszik, vagyis minden esély megvan rá, hogy a BBW a kiállítások után a pályán is helytálljon. A felhasznált spéci alkatrészek listáját felsorolni is hosszú lenne, azonban a részletes galériában minden fontos elem megtalálható - érdemes átlapozni a gyönyörű képeket.