Az online sajtótájékoztatón bejelentett döntés mellett az is kiderült, hogy Karácsony Gergely főpolgármester reméli: „a járványhelyzet miatt kialakított ideiglenes kerékpársávok kiállják az idő próbáját, és későbbiekben is megmaradhatnak”, vagyis hosszabb távon is egysávossá válhat a körút Budapesten, míg a külső sáv véglegesen a bringásoké maradna.

elkezdik-a-budapesti-sebesseghatarok-csokkenteset-25344
Több kerékpárút és -sáv, sebességcsökkentés a jelenleg 70-nel járható utakon, valamint gyalogosok előtt megnyitott utcák - többek között ez szerepel a tegnap elfogadott javaslatban

A budapest.hu oldalon ma közzétett határozat szerint az érintett kerületi polgármesterek közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási célokat szolgáló mintaprojekteket dolgoznak ki és valósítanak meg kisebb területeken, így tesztelve a rendszer életképességét. A módosítások között kiemelten kezelik a jelenleg 60 és 70 km/órás szakaszokat, illetve az általános forgalomcsillapítás lehetőségeit a lakóövezetekben.

elkezdik-a-budapesti-sebesseghatarok-csokkenteset-25345
Többen bírálták a két sáv közé helyezett, jókora betontömböt, mondván, ez nem gátolja meg a sávváltást, viszont kifejezetten balesetveszélyes

Emellett szeretnék minél inkább lecsökkenteni az átmenőforgalmat Budapesten, valamint új kerékpáros útvonalak kialakítani. Mi több, egyes útszakaszokat hosszabb-rövidebb ideig megnyitnának a gyalogosok előtt, értelemszerűen az autók, motorok kitiltása mellett.