Már bizots, hogy 2005-től több dolog is változik a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon.
Az egyik a sárga zászló szabály, ami ezentúl a következőt fogja jelenteni: a motorosnak le kell lassítania, és fel kell készülnie az esetleges megállásra. Sárga zászló alatt előzni tilos, ezt csak a zöld zászló után teheti meg a versenyző. Ha egy versenyző mégis előz, akkor, ha edzés közben történt az eset, a mért kört törlik. Ha mindez verseny közben történik, akkor a versenyzőnek vissza kell állnia az előzést megelőző helyére. A figyelmeztetést először a csapattal közlik, akik a célegyenesben felmutatott táblán, maximum 3 körig jelzik a versenyzőnek, hogy álljon vissza a megfelelő pozicióba. Ha a versenyző ennek ellenére nem tér vissza az előzés előtti helyére, akkor boxutcán való áthaladással büntetik.
A másik fontos szabályváltozás, ami csak a GP osztályra vonatkozik, a zászlótól zászlóig történő verseny, ami azt jelenti, hogy ha az időjárási körülmények változnak a pályán (elkezd esni az eső verseny közben, vagy éppen kezd felszáradni a pálya), a versenyt nem intik le, hanem gumikat (és féket?) cserél vagy esőre beállított motorra vált a versenyző (egyelőre nem tisztázott, hogy melyik vátozat lesz megengedett). Az, hogy beáll-e a boxba cserére a versenyző természetesen rá van bízva, hiszen minden bizonnyal el tudja dönteni, hogy kibírja-e a slickkel a verseny végéig vagy sem.
A harmadik változás, amiről már ejtettünk pár szót, az időmérő edzés. 2005-től a szombati időmérő edzés alapján dől el a rajtsorrend.